Oma jäätmepress võib kalliks minna

Argo Luude 18. aprill 2006, 00:00

Äripäevast võisime lugeda, kuidas ettevõtetel on võimalik hoida kokku oma jäätmekäitluskulusid, eelkõige uute jäätmepresside abil, mis justkui imeväel lahendavad probleemid. Võhikule võib jäädagi mulje, et uue pressiga saadakse lahti jäätmekäitleja orjusest ning lisaks langevad ka kulud. Kui aga teemasse süvitsi minna, siis - kõik ei ole kuld, mis hiilgab. Loomulikult võib igaüks käidelda oma jäätmed ise, kui ta täidab seaduste nõuded.

Vaatleks kogu protsessi. Esmalt tuleb ettevõttel soetada press. Nagu lehest teada saame, on pressi hind umbes 200 000 kr - suur raha, eriti selles valguses, et suure (16 m3) presskonteineri hind jääb suurusjärku 150 000 kr. Kui press liisitakse või ostetakse välja, tuleb arvestada, et hiljem võib osutuda väga problemaatiliseks nendest lahtisaamine.

Kui press on soetatud, tuleb leida inimesed, kes hakkavad jäätmeid vastavalt nõuetele sorteerima ja pressima. Kui on õnnestunud sellised inimesed mõistliku tasu eest leida, siis kes neid juhendab ja kontrollib, haigestunud töötaja asemele uue leiab? Lisaks tuleb muretseda üsna kallist traati pallide sidumiseks, pressi hooldada ja remontida; leida pind, kus pressitud palle hoida; täita nii tuleohutuse kui ka töökaitse nõudeid; muretseda tõstuk, mis pallid autole laadib. Kui sorteerimise kvaliteet pole nõuetekohane, siis võib taaskasutaja loobuda materjali eest maksmisest.

Presside müügimeestel on loomulikult ainult üks soov: müüa võimalikult palju oma toodet, mis edasi saab, pole nende mure. Mäletan, kui VIA3L logistikajuht väitis meile, et ettevõttele on tähtis oma inimesi mitte koormata jäätmekäitlusega, vaid keskenduda põhitegevusele. Nii on üles ehitatud kogu kapitalistlik maailm - tee seda, milles oled tugevaim ja lase teistel teha seda, milles nemad on tugevamad.

Kindlasti saaksid paljud ettevõtted hakkama ise kütuse maaletoomise, ruumide koristamise, kontori ümbruse haljastamise või ka autode remondiga. Tavaliselt me seda siiski ei tee, vaid ostame teenuse sisse spetsialiseerunud ettevõtetelt. Miks? Esmapilgul odav asi võib kaudsete kulude tõttu hoopis kallimaks minna.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:55
Otsi:

Ava täpsem otsing