Ameeriklased vallutavad Tallinna

Evelyn Mardus 19. aprill 2006, 00:00

Selle aasta avakruiis toimub 28. aprillil. Edasi hakkavad kogunemised toimuma iga kuu viimasel reedel. Kui 2005. aastal koguneti Laagri Statoilis, siis nüüd on kogunemiskohaks suurem territoorium - Laagri Maksimarketi parklaosa. Arvata võib, et sel aastal koguneb veelgi suurem hulk autosid ning purustatakse eelmise aasta rekord. Sedakorda on linnasõit ilusti ka võimudega kooskõlastatud. Oma heakskiidu on andnud liikluspolitsei, kes mõnes kohas tuleb liiklust korraldama. Hea pilguga vaatab teemale ka Ameerika Ühendriikide saatkond, kelle esindaja lubas avaüritusele kõnelema tulla.

Inimeste tungival nõudmisel ei piirduta sel korral ainult sõiduga läbi linna, vaid 29. aprillil saavad kõik soovijad autosid lähemalt uudistada. Selleks on osa oma parklast eraldanud Kristiine kaubanduskeskus, kuhu terve päeva jooksul saab tulla vaatama, mis ägedad sõidukid need Ameerika autod ikkagi on. Üritus on pealtvaatajatele tasuta. Sõitma on oodatud kõik USA autode omanikud. Auto näitusekorras olemine ei ole oluline. Pigem rõhutakse sellele, et ka tagasihoidlikemate masinate omanikud saaksid tunda end ühe suure pere liikmena.

Kruiis kui selline on Ameerikast alguse saanud tava ning kujutab hobiautode omanike ja huviliste kokkusaamist ning ühist sõitu mööda linna. Loomulikult kuuluvad selle juurde ohtrad kummipõletamised ehk burnout'id, pidevad mootorite möiratused, lehvivad USA lipud, kiljuvad pealtvaatajad ning muu show.

Hoolimata ürituse jõulisest alatoonist jäädakse hea maitse piiridesse. Pärast sõitu kogunetakse mõnda looduskaunisse kohta või siis kehvema ilma korral siseruumidesse. Vahetatakse autoehituse kogemusi, vaadatakse üle uued näod, tehakse juttu nii oma neljarattalistest armukestest kui muust ilmast-olust ning nauditakse head seltskonda.

Eelmise kümnendi keskpaigas olid kohalike Ameerika autode omanike hulgas usakate kruiisid - nagu seda omavahel nimetatakse - vägagi olulisel kohal, olles pea-aegu ainukeseks kooskäimise kohaks. Ei olnud tollal veel ametlikke kiirendusvõistlusi ega neid korraldavat organisatsiooni.

Oma esimese (üle)doosi kummisuitsu, mootorijörinat ja sellega kaasas käivat erilist fiilingut sai tollal ka Eesti drag-racing'u ehk kõige tuntum mees - Lauri Kuriks.

Kahjuks vajus aga 90ndate lõpul igakuise kruiisi traditsioon Tallinnas mitmetel põhjustel varjusurma. Kuna loodus ei salli tühja kohta, siis 2005. aastal taastati vana traditsioon, mil aprillist septembrini koguneti iga kuu viimasel nädalal. Avakruiisil aprillis 2005 kogunes ligikaudu sada autot. See on üks usakate kruiisi rekordeid.

Kuigi kesklinn oli omanäolisi ja erilisi autosid täis, sõideti eeskujulikult, takistamata kaasliiklejaid.

Palju inimesi oli tulnud tänavatele pildistama. Oli isegi neid, kes jäid peatuses järgmist trammi ootama, et ilusaid autosid vaadata.

Rõõm on tõdeda, et selline kooskäimine ja kogunemine on üha enam populaarsust kogumas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:13
Otsi:

Ava täpsem otsing