Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Dive TeenindusTop: elektroonikapoodidest parim teenindus Entres
Entre edestas teisi elektroonikapoode koondtulemusega 96%. Väga hea tulemuse saavutasid ka Mikromaailm ja ML Arvutid ning Expert.
Peale eespool toodud elektroonikakaupluste kaasati uuringusse veel Enter, K-Arvutisalong, On-Off, Ordi, Pluss-Miinus Elektroonika ja Viva Elektroonika.
Testostjad tundsid huvi LCD-kuvarite vastu või nende puudumisel LCD-telerite vastu. Küsiti ka, mille poolest on LCD-kuvarid silmasõbralikumad ning kui pikk on nende eluiga.
Kõige nõrgemaks kohaks teeninduses oli kontakti loomine kliendiga - suhtlemist alustati ilma tervitamise, silmside loomise ja naeratuseta.
Tugevaks osutus üldine suhtlemine ja käitumine klientidega ning teeninduskoha välimus. Kaupluste üldilme oli puhas, kuigi teeninduslettide korrektsus ning hinnasiltide arusaadavus jättis kohati soovida. Teenindajad käitusid kaupluses korrektselt, rääkisid vabalt eesti keelt ja olid abivalmid.
Üldistest käitumisreeglitest sai nõrgema hinnangu klientide juuresolekul muude tegevuste katkestamine. Esines juhtumeid, kus teenindajad rääkisid kliente tähele panemata tuttavatega juttu või märgati neid aega veetmas internetiportaalis Rate.ee. Poolte külastuste korral ei tulnud teenindajad ka tooteid uurivatele klientidele oma initsiatiivil abi pakkuma.
Esikoha saavutanud Entre kaupluste välimus oli kõigil külastustel laitmatu - nii teenindussaal kui ka teenindusletid olid puhtad, hinnasildid arusaadavad ning tooteasetus korrektne. Kuna teenindajad kandsid kõigil külastustel nimesilte, siis sai keskmisest kõrgema hinnangu ka teenindajate välimus.
Kontakti loomisel paistsid Entre teenindajad silma naeratamise ja kliendiga silmside loomise poolest, mida täheldati teeninduskoha kõigil külastustel. Teistest eristuti just selle poolest, et teenindajad pakkusid end alati ise abiks toodete tutvustamisel ega tegelenud klientide juuresolekul kõrvaliste tegevustega.
Kontakti lõpetamisel jäeti viisakalt hüvasti ning sooviti ka keskmisest sagedamini midagi positiivset, näiteks "Head päeva" või "Loodame teid peagi jälle näha".
Dive TeenindusTop on valdkonnauuring, kus igal kuul valitakse välja üks valdkond, mille teenindust hinnatakse mystery shopping'u meetodi abil.
Aprillis uuritavaks valdkonnaks olid elektroonikapoed. Aprilli alguses külastasid Dive'i testkliendid kümne elektroonikapoe esindusi Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Igaühte neist külastati kolm korda tööpäevadel kella 12-17 vahel. Eelmine kord testiti kinnisvaramüüjaid.
Autor: Kaspar Jänes