Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reaktiivhiiglane annab kiirendusvõistlusel tule-show
Laupäeval ehk 13. mail toimub juba kolmas kiirendushooaja avaüritus nimega Speedest Dunlop Nightrace. Ürituse peakorraldaja Aivo Halanurm lubab seekord pealtvaatajatele midagi erakordset - reaktiivmootoriga veoautot, mis kiirendab 16 sekundiga 0-300 kilomeetrit tunnis.
Kui kiirendusvõistlusi on elupäevad pärssinud ilm, sest vihmaga kiirendajad sõita ei saa, siis tulemöllu pakkuv rekka saab sõita iga ilmaga. Kõigele lisaks pannakse üks õnnelik pealtvaataja tohutu veoki kõrvalistmele ja lennutatakse ta leekide saatel silmapiiri suunas.
Reaktiivrekka põhjaks on tohutu Peterbuilt 359 veoauto, millel originaalse mootoriga oli 425 hobujõudu. Praeguseks on rekkale selga tõstetud kolm Nõukogude Liidus valmistatud Isotovi reaktiivturbiini, mis algupäraselt peaks olema mõeldud MI helikopteri jaoks. Need annavad masinale kokku üle 6500 hobujõu, mis teeb tast kiireima ja võimsaima veoauto Euroopas.
Auto ehitajaks ning omanikuks on Hollandlane Pete. Mees on teretulnud kõigil Euroopa ja Ameerika kiirendusvõistlustel, pakkumaks tulemöllu. Lisaks reaktiivmootoritele viskab rekka leeke igast võimalikust avast, pakkudes pimedas raju ja valju vaatemängu.
Võistlejatest on tõmbenumbriteks soomlased, kes on lubanud seekord väga suure esindusega siia võistlema tulla. Suurima vaatemängu peaksid esitama Outlaw' klassi masinad. Seekord on põhjanaabritele vastu astumas ka Eesti meister ja rekordiomanik Lauri Kuriks oma uuel autol ja uustulnukana selles klassis Eduard Sangernebo. Halanurm nimetab, et lisaks on tulemas veel võistlejaid Lätist ja ka Venemaalt.
Kõik on tehtud selleks, et keegi ennast ega tehnikat rajal tagasi ei hoiaks. Nimelt on pärast klasside finaalide lõppu tulemas ka superfinaal, mille võitjale on auhinnaks 15 000 krooni. Selleks, et superfinaali üldse pääseda, tuleb omas klassis esimese nelja hulka sõita. Viimane pole aga kohale tulevas seltskonnas sugugi mitte lihtne ülesanne, mis tähendab, et sõita tuleb parem jalg võimalikult sirge ja säästa ei saa midagi. Võistlejad pakuvad nagu ikka palju rehvisuitsu, meeletut kiirendust, valju mootorimüra ja närvikõdi. Loota võib ka erinevaid rekordiparandusi, sest teadupärast on Kiltsi lennuväli parima pidamisega rada Eestis ja talvega on autod kõvasti arenenud.
Esimesel aastal, kui Nightrace toimus, oli seal ca 5000 külastajat, eelmisel aastal 7000 ja sel aastal loodab Halanurm, et võistlust tuleb kaema üle 10 000 pealtvaataja.
Speedest Dunlop Nightrace 2006 toimub Haapsalus Kiltsi lennuväljal 13. mail. Võistlussõidud algavad kell 11. Tavaklasside võistlustega tahetakse ühele poole saada kella üheksaks õhtul, kui peaks hakkama superfinaalid. Reaktiivrekka teeb oma tulised etteasted pimeduse saabudes, kui tulemöll märksa efektsem. Sissepääs maksab nagu ikka Nightrace'idel 100 krooni.