Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toote turustamine koolides on alatu võte

    Viimased reklaamivabad kantsid on vallutatud - sotsiaalreklaamide kannul on suuremasse osasse Eesti koolidesse hiilinud kokakoola, kartulikrõpsude, kõnekaartide jms suuremad kui elusuuruses kirevad reklaamplakatid. Kenasti on raamidesse pandud kõik see, mida ükski oma elanikest lugupidav korteriühistu oma maja esikussegi ei luba.
    Äripäeva meelest ei sobi reklaam kooli - see on laste harimise asutus, mitte äriettevõtete turustuskanal või erakondade taimelava. Nii kommerts-, poliit- kui ka usupropaganda jäägu kooli uste taha.
    Lapsed on kergesti mõjutatavad, kuid ei suuda adekvaatselt otsustada, kas reklaamitav on neile kasulik või vajalik. Eriti ettevaatlik peaks olema väikeste lastega, kelle maailmapilt on alles kujunemas, paneb tänases Äripäevas lugejaile südamele reklaamiuurija Merit Karise. "Lapse jaoks võiks mesikäpp olla eelkõige lihtsalt karu metsas, mitte Kalevi Mesikäpa šokolaad," viitab Karise Kalevi poolt koolides korraldatud joonistusvõistlusele, mille auhinnaks oli Mesikäpa šokolaad.
    Reklaamiandjad on lapsi kui turustuskanalit hakanud viimasel ajal üha sagedamini ja agressiivsemalt kasutama. See on osutunud vägagi efektiivseks - uuringud (nt BRANDchildi projekt) on näidanud, et lapsed mõjutavad vanemate ostuotsuseid peaaegu 80% ulatuses. Seda seika on reklaamiagentuurid asunud usinasti ära kasutama ning reklaamid suunataksegi lastele, st lapsi kasutatakse ära toodete müüginumbrite kasvatamiseks.
    Sama seika kasutavad ära ka poliitikud, kes valimiskampaaniate ajal usinasti koole oma tribüünina kasutavad - et mõjutada laste kaudu nende vanemaid ning leida endale järelkasvu.
    Tõhus võte, kuid toimetuse meelest alatu, ning see ei saa kuidagi olla õigustus lasteasutuste propagandasse uputamisele.
    Ilusa nimega mittetulundusühing Noorsoo Turvaline Tulevik on eriti inetult kasutanud ära lapsi oma äriidee elluviimisel - kinnitada koolides kanda sotsiaalreklaamidega, seejärel hakata teenima kommertspropaganda pealt.
    See MTÜ müüb OÜ Ambient Media vahendusel reklaamtahvleid kooliseintele ja enamik koolidirektoreid on sellega lahkelt nõus olnud. Masendav on nii see, et meie koolidirektorid ennast alandavad, kui ka see, et koolid on olukorras, kus direktorid müüvad end paki koopiapaberi eest.
    Reklaam koolis on tunnetuslik teema, arvavad mitmed koolidirektorid, aga piir hea ja halva maitse vahelt kipub siiski kaduma. Seepärast tuleb toimetuse meelest reklaam koolides ka reklaamiseadusega ära keelata.
    Praegu pole reklaam otseselt keelatud. Nii et jällegi j.o.k.k. - juriidiliselt on kõik korrektne ja koolidele-reklaamijatele midagi justkui ette heita pole, eriti kui ka haridusametnikud siin probleemi ei näe. "Selles reklaamiküsimuses ei saa ka hulluks minna - me ei saa ju lapsi päris vati sees hoida," ütleb tänases lehes Tallinna haridusametnik Viivi Lokk.
    Me elame juba reklaami sees, jäägu vähemalt kool sellest priiks. Paljud inimesed kleepisid oma postkastile Eesti Ekspressi vahelt leitud sildi: "See ei ole prügikast." Me ei pea ju kooliustele kleepima sama silti.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.