Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kauba väljapaneku haldamise teenuse võib sisse osta

Triin Raestik 30. mai 2006, 00:00

Pärnu Turunduskonverentsil esinenud Charles Gardner tõdes oma ettekandes, et kahe aasta jooksul nurjub umbes 90% uute toodete lansseerimisest. Keskendumine tootearendusele ja väike tähelepanu ostukohaturundusele toob kaasa selle, et uued tooted ei suuda konkureerida turul kinnistunud brändidega.

Gardneri kinnitusel võib reklaam tekitada soovi toodet osta, kuid kui tarbija ei ole suuteline seda poest leidma, on reklaam kasutu. Sellises olukorras hakkab tarbija valikut mõjutama toodete paigutus. Seega on tootjaile tähtis hoolitseda, et väljapanek oleks korrektne ja ligitõmbav. Oluline on seegi, et kaup poeriiulitelt otsa ei saaks.

Sageli tegeleb müügipinna haldusega jaekettide personal. Paljud firmad palkavad töötajad, kes käivad kauplustes kaubavaru kontrollimas. Alternatiivina on aga võimalik riiuldamisteenus ka sisse osta. Oma abi pakuvad näiteks AS Sales-Star ja OÜ Zumm RM.

Nii Sales-Stari kui ka Zummi klientide seas on ettevõtteid, kelle palgal ei ole regulaarselt kauplusi külastavat personali.

Teenus ostetakse 100%-liselt sisse. Zummil on sellisteks klientideks näiteks Werol ja Meira, Sales-Staril Procter & Gamble ning Elion.

Meira Eesti OÜ müügijuht Jaanus Vernik ütles, et kuna jaekaupmehed ei jõua toodetel ühtlaselt silma peal hoida ja Meiral ei ole praegu võimalik oma personali arvu suurendada, ostetakse müügiesindusteenus sisse. "Alustame Tallinna hüpermarketitega. Kuu-kolme pärast teeme analüüsid ja otsustame, kas laiendame teenuse ostmist," lausus ta.

Sales-Stari müügiedendajate juhi Laili Taru sõnul annab nende pakutav riiuldamisteenus partnereile võimaluse vabastada ressursid vähemtähtsatelt tegevustelt ja keskenduda kaubamärkide arendusele. Taru nentis, et on esinenud olukordi, kus kauplused väidavad, et saavad kauba väljapanekul oma jõududega hakkama, kuid kontrollides selgub, et asjad ei ole päris nii, kui klient on soovinud.

Zummi juhataja Guido Paomees ütles, et nende ettevõttelt saab teenuse osta ajavahemikuks ning tegevuseks, mille järele vajadus on. Näiteks, kui suvel suureneb karastusjookide müük ja lisatööjõudu on vaja vaid mõneks kuuks, on Paomehe arvates teenus mõttekas sisse osta, mitte endale personaliotsingu ja palkamisega lisakulu tekitada.

Lisaks riiuldamisele koostavad mõlema ettevõtte esindajad vajadusel laovarude täiendamiseks tellimusi ja paigutavad kampaaniate ajal välja reklaammaterjalid kauplustes.

Nii Laili Taru kui ka Guido Paomees kinnitasid, et riiuldamisteenuse ostmine on endale töötaja palkamisest soodsam. Paomees kalkuleeris, et teenuse ostmine on umbes 30% odavam. Kuna nii Zummi kui ka Sales-Stari teenus koosneb paljudest osadest, sõltub lõpphind konkreetse kliendi vajadustest. "Püüame olla paindlikud, seega meie tegevused kaupluses sõltuvad suuresti tellija soovist. Pakume nii kompleksteenust kui ka erinevaid teenuse osasid eraldi," sõnas Paomees.

Teenuse ostmise miinus on, et oma palgaline müügiesindaja töötab vaid ühe firma jaoks ja on seega kursis iga pisiasjaga ning probleeme saab lahendada operatiivselt. Ka ei saa sama inimene riiuldada konkureerivaid tooteid.

Werolis ei ole tööl inimesi, kes käiksid kauplustes kaupasid riiuldamas või paigutust kontrollimas. Seni on sellega hakkama saanud kaupluste töötajad.

Kuna meie toodete sortiment on suurenenud, ja oma kaubapaigutajaid palgal hoida on täna kulukam, kui teenust sisse osta, otsustasime proovida koostööd Zummiga. Positiivne on, et nüüdsest toimub regulaarne kaupluste külastamine. Zumm on meie partner kaupade väljapaneku ning aruandluse koostamise osas.

Toiduõlidel on kauplustes kindel koht ja paigutus, selles osas midagi uut välja ei mõtle.

Küll aga saavad Zummi tooteesindajad hea seista, et meie õlid oleks kauplustes hästi nähtavad ja mugavad riiulist haarata. Selles osas saab Zumm kauplustes ka survet avaldada.

Varem esines olukordi, kus riiulid olid tühjaks ostetud ja uus kaup laost välja toomata. Samuti jättis vahel soovida väljapaneku korrektsus (etiketid ostja poole, sirge rivi).

Meie koostöö Zummiga on olnud tihe ja kui Zummil on tekkinud uusi mõtteid, pole nad neid ka saladuses hoidnud.

Hetkel käib Zummi esindaja Weroli väljapanekuid kauplustes kontrollimas korra nädalas.

Kui ilmneb, et on tarvis rohkem külastusi teha, tuleb amplituudi suurendada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:02
Otsi:

Ava täpsem otsing