Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti roll Euroopa väikepakiveoturul kasvab

    Küsimustele vastab logistikakontserni GeoPost Põhja- ja Ida-Euroopa juht Claes Österberg.
    Milline on praegu Eesti ja Balti riikide roll Euroopa väike- ja ekspress-saadetiste turul?
    Kulleri-, ekspressteenuste ja väikepakiveo turuks hinnatakse Euroopas ligikaudu 30 miljardit eurot ehk 4,5 triljonit krooni. Balti turg moodustab sellest 940 miljonit krooni.
    Eesti osa on Balti turust omakorda 30% ehk üle 300 miljoni krooni. Selle nurga alt vaadates võib rolli Euroopa turul üsna väikeseks pidada.
    Millisena näete Eesti rolli viie ja kümne aasta pärast?
    Eesti turg kasvab umbes kuus korda kiiremini kui niinimetatud vana Euroopa riikide turud. Usun, et Balti riikide turumahud kasvavad nii kaua, kui jõuavad samale tasemele kui Lääne-Euroopa riikides ehk kaheksa saadetist inimese kohta aastas. Kuna Balti riikide enda koduturg on üsna väike, ei saa nende riikide roll Euroopa turul kuigi suur olla.
    Kas GeoPost arvestab kõiki Balti riike eraldi või käsitleb piirkonda kui ühte regiooni?
    Saame riikide eripäradest ja erinevustest aru ning arvestame nendega, kuid äris käsitleme piirkonda siiski ühtse regioonina. Meil on Balti regiooni jaoks ka üks juhtkond. Põhjus selliseks lähenemiseks peitub selles, et rahvusvaheline äri saab enamasti alguse just ärist naaberriikidega.
    Millised on Eesti ja Balti riikide turgude eripärad võrreldes muu Euroopaga?
    Balti turg on ajaloolistel põhjustel vähem arenenud ega ole veel nii välja kujunenud kui Lääne-Euroopas. Suurte ja raskete saadetiste osakaal on siin suurem kui Lääne-Euroopas, see on muidugi kiiresti muutumas.
    Samuti on kohalikud teenusepakkujad suutnud klientidega tihedamad suhted luua kui Lääne-Euroopas, kliendist hoolitakse siin palju.
    Regiooni puudusteks võib pidada seadusandlust. Näiteks Leedus vastutab vedaja 100% kauba maksumusest, kui saadetisega peaks teel midagi juhtuma või midagi kaotsi minema.
    Milliseks peate Balti riikide potentsiaali väike- ja ekspress-saadetiste turul?
    Potentsiaal tuleb ostujõu kasvamisega. Kui nõudlus kasvab, kasvab ka vajadus kiirema transpordi järele. See omakorda tähendab vähem ladusid, rohkem otsevedusid. Kaubavood liiguvad selles suunas, et veosed on kaalult ja suuruselt väiksemad ning saadetakse tihemini.
    Suund on ka kõrge väärtusega toodete tootmisse investeerimine, need omakorda liiguvad samuti kiireid veolahendusi kasutades.
    Euroopa Liiduga liitumise mõjud on osalt juba regioonile rakendunud, kuid kasvuruumi on veel tohutult.
    Eestis napib logistikasektoris tööjõudu. Kas sama probleem on ka Euroopas?
    Lisaks Eestile on raskusi logistikaekspertide ja autojuhtide leidmisega nii Lätil kui ka Leedul.
    Peamine põhjus peitub selles, et noored ja haritud inimesed lahkuvad tööle mujale Euroopasse. See omakorda on kaasa toonud palkade tõusu ja tööjõu kallinemise Balti riikides.
    Tööjõupuudust Lääne-Euroopas ei tähelda. Samas usun, et viie kuni kümne aasta jooksul võib olukord muutuda ning haritud ja noored lääneeurooplased liiguvad hoopis Eesti logistikaturule tööd otsima.
    Kuidas mõjutab globaliseerumine ja firmade ühinemine logistikasektoris ekspressteenuste turgu?
    Muudab turul tegutsejad tugevamaks, samuti tekitab juurde niššides tegutsevaid firmasid. Globaalsed ekspressteenuste pakkujad, nagu DHL, TNT, UPS ja FedEx, omavad tugevat positsiooni globaalsel ja Euroopa turul. Samuti tegutsevad nad kõik tugevalt Balti riikides.
    Millised on väikepakiveo ja ekspressteenuste suundumused?
    Kliendi seisukohalt vaadates ei ole enam olulist vahet ekspress- ja pakiveotoodetel. Samuti ei huvita klienti, mis veoviisi kasutades tema saadetis sihtpunkti jõuab.
    Küll on järjest olulisem aeg - kliendile teenusepakkuja poolt kindlustatud aeg, millal jõuab saadetis kohale.
    Selle arengu märgiks on näiteks teenusepakkujate uued ajalubadustega tooted.
    Teine suund on pakiveo turu kasvamine. Üha enam veavad kliendid pigem vähem ja tihemini, kui kulutavad raha laos seisvale kaubale. Nii keskendutakse parem pideva pakivoolu väljatöötamisele kui harvemate suurte vedude arendamisele.
    Prantsuse postifirma GeoPost tegutseb kaubamärkide DPD, Chronopost, Parceline, Masterlink ja Bizpak all.
    GeoPost on Euroopas suuruselt kolmas kuller- ja ekspressteenuse pakkuja, kelle kogukäive ulatus 2004. aastal 2,4 miljardi euroni. GeoPost kuulub Prantsuse riikliku postifirma Groupe La Poste'i koosseisu.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.