Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui süda juhib pead

    Ostes mõnda toodet, aga ka kogemust või elustiili, ei mõtle me enam nii väga mitte pea, vaid südamega. Selline emotsionaalne reageering näitab, niivõrd kui see on psühholoogiliselt seletatav, et tarbijad on edukalt jõudnud Abraham Maslow' kuulsa inimvajaduste hierarhia püramiidi tippu ja saavutanud taseme, kus eneseteostusvajadus on see, mis loeb.
    Eneseteostus ehk tegelemine sellega, mis rahuldust pakub, on see hea enesetunde faktor, mis üha enam kujundab ka meie parimaid ostukeskusi. Tänapäeval ei ole ostlemise juures enam peamine see, mida ostame, vaid kuidas ostuprotsess ise toimub.
    Mõelgem hetkeks, mis tähendus on sõnal "tarbima". Liigtarbimise tõttu on see sõna saanud peaaegu et negatiivse tähenduse. Lisaks sellele on inimesi juba aastaid liigitatud nende sissetulekute suuruse ja ostukäitumise järgi. Senised tarbijakategooriate A, B ja C esindajad tulevad kapist välja ning kehtestavad end.
    Inimesed ei taha enam, et neid kui tarbijaid silditataks. Nad tahavad, et neid kaasataks, haritaks ja inspireeritaks.
    Jah, me elame massiturunduse ja massitarbimise maailmas, kuid esiplaanile on kerkimas kaks olulist sõna: empaatia ja emotsioon. Need kaks annavad kokku hoopis uue mõiste - Tarbija Tähtsustamine. See tähendab olla hinnatud eelkõige isiksusena, aga ka seda, et ostjal on selge nägemus nii ostetavast kui ka ostuprotsessi juhtivatest eetilistest tõekspidamistest.
    Mõelgem hetkeks kolmele kaubamärgile paljude inimeste elus: Apple, Starbucks ja Innocent Smoothies. Kõik kolm kaasavad oma sihtgruppe emotsionaalselt ning neid tähtsustaval moel. Neile räägitakse sellest, millist enesetunnet need tooted ostjale pakuvad. Need brändid kujundavad oma tarbijates imagot firmast, mis hoolib keskkonnast, oma töötajaist ja lõpptarbijaist. Samas needsamad Apple'i arvutid, Starbucksi kohvijoogid ja mahedikud on laiatarbekaup, mis on saadaval ka väiksema raha eest.
    See, mis nende brändide turundajad on suutnud luua, on midagi enamat kui lihtsalt kaubamärk. Nad on loonud emotsionaalse tarbimise kontseptsiooni, olgu see siis müügimeelelahutus 21. sajandi supermarketis, piimakohvi tarbimisega seostatav mõnus seltskondlikkus või n-ö õige asja ajamise tunne heategevuskontserdi toetamisel.
    Killustatud päevakavaga ja pidevas vaba aja vaeguses elavad inimesed üritavad kasutada ära iga võimalikku hetke ja leida selles mingit sügavamat tähendust. Just see on põhjus, miks edukad brändid suudavad rohkem müüa.
    Nii sünnivad yeppie'd (Young Experimenting Perfection Seekers) ehk noored eksperimenteerivad täiuslikkuseotsijad, kes väärtustavad elustiili pakutavat spirituaalset kogemust rohkem kui käegakatsutavaid tooteid. Nende jaoks on reis Kambodža iidsete varemete juurde rohkem väärt kui garaažis seisev Ferrari. Natuke yeppie't on siiski ka vanemates tarbijates, selle tunnistuseks on luksuslike lühireiside sagenemine, butiikhotellid ja spaapuhkused. Need täiuslikud kogemuspõhised tooted on üks viis täita mõnuga vabu hetki, mida elustiil võimaldab. Sellised tooted on kõike muud kui selleks, et varustada tarbijat üha uute asjadega.
    Aga mis saab siis ostlemisest? See jääb sama oluliseks kui varem, kuid see peab olema üha meelelahutuslikum, informatiivsem ja valgustavam. Tarbijad tahavad, et neid koheldaks kui austatud külalisi ning nad soovivad leida emotsionaalset sidet nii selle tootega, mida nad ostavad, kui ka poega, kus nad toodet ostavad. Ja küsimus, mille nad endale esitavad, enne kui oma raha üle leti ulatavad, on: "Mis tunde see toode minus ikkagi tekitab?"
    Autor: Anne Lise Kjær
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.