Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärikliendiga suheldes keskendu usaldusväärsele otsekontaktile

    Turundusmeetodeid valides tuleb eelkõige silmas pidada kolme asja: toodet, sihtrühma ja eesmärki. Kui tegemist on kindlale sihtrühmale suunatud kallimate ja spetsiifiliste toodetega, pole mõtet kulutada raha reklaamile massimeedias. Kui sihtgrupiks on ärikliendid, saavad põhiargumentideks toote funktsionaalsus ja müüja usaldusväärsus.
    Mayeri Industries ASi turundusjuht Enel Kolk tutvustas, et Mayeri valikus on lisaks laiatarbekaubale ka professionaalseks otstarbeks mõeldud pesu- ja puhastusvahendid. Neid müüakse näiteks keemilistele puhastustele ja ujulatele.
    Kolga sõnul ei ole Mayeri oma profitoodetele otsest reklaami teinud. Kolk lisas, et parimaks müügiedenduseks on luua klientidega usaldusväärseid otsesuhteid, pakkuda sobivat hinda ja tarnekindlust.
    Tartu Ülikooli majandusteaduskonna doktorandi Andres Kuusiku sõnul ongi äriklientide turul mõistlik seada põhirõhk isiklikule müügisuhtlusele. See võimaldab toote omadusi ja erisusi paremini selgitada, enda kompetentsust tõestada ja kliendi suhtumist ning ostuotsust aktiivselt mõjutada.
    Kui eesmärk on uute klientide leidmine, on Kuusiku arvates kasulik teha koostööd vastavate erialaliitudega ja uurida oma klientidelt konkurentide ja partnerite kohta.
    Olemasolevate klientide hoidmiseks võib Kuusiku sõnul üritada kasutada kliendi äriprotsessidesse integreerumist, partnerlust tootearenduses või muu sünergia saavutamiseks. Proovida võib ka kliendi emotsionaalset sidumist - muuta äripartner sõbraks, kellel on väga raske sulle "ei" öelda. Usaldusväärsust aitab Kuusiku sõnul tõsta, kui erialastes ajakirjades eksperdina sõna võtta.
    Hea võimalus oma tooteid tutvustada ning klientidega otsekontakte saavutada on ka mess. Jälgida tuleb aga, et ei satutaks osalema valele sihtgrupile mõeldud üritusel.
    Danfoss ASi külmutusseadmete müügiinsener Ursula Kindel lausus, et nemad on osalenud näiteks Toidumessil, kuid väga suurt kasu väljapanek seal kahjuks andnud ei ole.
    Kindeli sõnul kuuluvad Danfossi tootevalikusse komponendid, mida kasutatakse külmikutes, kaubanduslikes ja tööstuslikes külmasüsteemides toiduainete säilitamiseks ja külmutamiseks ning õhukonditsioneerides. Tooteid pakutakse nii hulgimüüjatele, kauplustekettidele, külmhoonetele kui ka külmasüsteemide paigaldusfirmadele. Kindel ütles, et nimetatud klientidega suhtlemisel on efektiivseim reklaami- ja müügikanal otsekontakt. Seetõttu on Danfoss oma toodete tutvustamiseks korraldanud klientidele ise seminare ning koolitusi. Ka tutvustatakse tooteid saates infot e-kirjaga. "Aeg-ajalt oleme kasutanud ka reklaamimisvõimalust meediaväljaannetes. Kuna aga turul puudub meie valdkonnale sobiv väljaanne, on hea reklaampinna leidmine pisut raskendatud," lausus Kindel.
    Ärilt ärile turunduskommunikatsioon erineb eratarbijatele massiliselt müüdavate ja reklaamitavate tarbetoodete kommunikatsioonist. Kasutatakse küll ka traditsioonilisi toetusmeetmeid, kuid vaid valitud kanalites, näiteks reklaame erialaajakirjades.
    Äriturunduses ei ole vaja kasutada massturundust, massikommunikatsiooni, kuna kliente on suhteliselt vähe, võimalikud kliendid on kergesti tuvastatavad ja kommunikatsioonis saab kasutada kliendikeskset lähenemist. Tehnoloogia arenemisega on lihtsustunud ning odavnenud ka sobiva sihtrühma otsene tabamine.
    Äriklientidele orienteeritud ettevõtete kommunikatsioonimeetmestikus on oluline kaal otseturundusel. Selle kaudu läheb õige info õigele kliendile.
    Otseturundus tähendab klientidega suhete loomist, vahetut suhtlust ja kiiret tagasisidet.
    Otseturundus on kliendikeskne. Iseloomulik on isiklik suhtlus ja toote esitlemine sobiva meedia kaudu, kahesuunaline sõnum, kohene reaktsioon, tagasiside saadavas infos ja suurenenud tarbimises, tulemuste analüüsitavus, mõõdetavus ja kontrollitavus. Otseturundus võimaldab keskenduda kasumlikele klientidele, luua eeliseid konkurentide ees, tugevdada klientide lojaalsust, koostada kliendiandmebaase.
    Iga ettevõte peab valima enda jaoks otseturundusmeetmed, mis annavad integreeritult tõhusaima tulemuse, arvestades turgu, valdkonda, kliente, eesmärke ja ressursse. Luua tuleb firma eesmärke täitvad turundussõnumid.
    Spetsialistide-arvamusliidrite suust suhu liikuv kommunikatsioon etendab äriturul samuti olulist mõju. Seda nii tööalastel kokkusaamistel, tooteesitlustel, messidel, kui ka lävimisel partnerite ja klientidega.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.