Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minimaastur Suzuki SX4
Uus SX4 jättis hea mulje juba Genfi autonäitusel, kus oli selle ametlik esmaesitlus. Siiski oli väike kartus hinges, et hinnaga võidakse üle pingutada, seda enam, et SX4st peaks saama Suzuki WRC uue auto põhi.
Hinnakartus pole siiski põhjendatud ja SX4 on väga hea hinnaga saadaval. Hea hind on arvatavasti ka põhjuseks, miks neid siiakanti praegu väga raske hankida on. Autot tellides peab natuke aega varuma, sest järjekord on ees.
Välimuselt on SX4 justkui munamaastur. Põhjus võib olla ka tavalisest kõrgemas kliirensis, mis teeb Suzuki uuest väikeautost tegelikult maasturi. Kui täpselt SX4 kerejooni jälgida, siis on näha, et muidu armsa olekuga murumunale on jõulisi ja maasturile omaseid jooni külgepoogitud. Disainer on oma tööga vägagi hästi hakkama saanud ja minimaastur näeb vägagi hea välja.
SX4 interjöör on justkui vähendatud variant uue Grand Vitara omast. Kuigi suhteliselt odavast plastikust, ei näe auto sisu üldse halb välja. Jah, odav plastik, kuid selle mõtte juures tuleb korraks jälle pilk hinnasildile viia, see näitab numbreid, mis kehtivad veel mõne firma väikeautode puhulgi, kuid ma istun ju praegu siiski väikses linnamaasturis. Rool on hästi käes, isteasend on maasturlikult kõrge ja teiste autode katused kenasti näha, nupud on kõik käe-jala juures, mida veel tahta.
Tahaks veel loomulikult, et auto püsiks teel ja natuke liiguks ka. SX4 suudab pakkuda sõiduomadustelt nii mõndagi. Teel püsib auto kindlalt ja tegelikult peab mainima, et seda ebamaasturlikult, pigem nagu selle klassi sõiduautod. Ei mingit õõtsumist sinna-tänna nii, et sõitjate näod merehaigusest rohelised, kõik on kindel ja jäik. Auto reageerib roolile väga erksalt ja hästi. Väike igatsus tuleb peale vaid mootori kohalt. Praegu pole autole saada veel diiselmootorit ja bensiinimootor on natuke jõuetu. Mootori kohalt oli jällegi väike kartus hinges seoses bensiinikuluga. Nimelt oli Grand Vitara bensiinimootor natuke janusem, kui arvata oli, ja kartsin, et äkki on nii ka SX4 puhul. Jällegi suutis Suzuki mind üllatada, nimelt püsis kütusekulu tasemel, mis väikeautodele kohane. Põhjuseid tuleb kindlasti otsida ka nelikveo skeemist.
Asi on selles, et SX4 mudelil pole mitte pidev nelikvedu, vaid hoopis esivedu ja nelikvedu tuleb taha ainult siis, kui kahe istme vahel olevat nuppu vajutada.