Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Odavate puhkusereiside laviin vaibunud
Eelmisel suvel oli võimalik minna näiteks 3000 krooniga Tuneesiasse, 3600 krooniga kümneks päevaks Türki, poole odavamalt Riminisse. Mõnele reisile võis lapse tasuta kaasa võtta või reisida hoopiski kaks ühe hinnaga.
"On normaalne, kui vahepeal pakutakse viimaseid kohti alla omahinna, kuid ei ole normaalne, kui see muutub tavapäraseks," kommenteeris TopToursi tegevjuht Sabry Ibrahim.
"Reisihinnad läksid eelmisel aastal alla eelkõige seetõttu, et reisikorraldajad olid sunnitud ülepakkumise tõttu valima kahe halva vahel: kas lennata tühja lennukiga või müüa tellimuslendude vabad kohad alla omahinna," rääkis Marhaba Toursi juhataja Sigre Luts.
Odavad reisid on kadunud, sest sel aastal pole olnud nii suurt ülepakkumist, lisas Luts.
"Tõenäoliselt jätkub hindade tõusu tendents, sest nii soodsalt, kui aasta tagasi Eestist soojale maale reisida sai, saab maailma reisikorraldajate praktikas harva," kommenteeris Domina World Traveli juhataja Ulvi Tüllinen. Enamik suuremaid reisikorraldajaid on jõudnud järeldusele, et kasulikum on paisata turule väiksem hulk kõrgema hinnaga reisipakette, kui lennutada pooltühje lennukeid või müüa suurel hulgal alla omahinna odavreise, lisas Tüllinen.
Domina World Travel on Tüllineni andmetel sel aastal kõik reisid 100protsendiliselt välja müünud, alla omahinna pole müüdud reise juba pool aastat.
Lutsu sõnul pole samas reiside alghind aastaga eriliselt muutunud. Mingi märgi hindadele on küll jätnud bensiini hinna tõus. "Viimase 1,5 aasta jooksul pole uusi suuremamahulisi puhkusereisikorraldajaid soojamaareise pakkuma tulnud, turg on natuke stabiliseerunud," rääkis Luts.
"Igaüks, kel on vähegi kogemusi turismivaldkonnas, saab aru, et paljud turismifirmad ei teeni kasumit," märkis TopToursi tegevjuht Sabry Ibrahim.
Ibrahim tõi kasumiteenimise raskustena välja neli põhjust: esimestel aastatel tuleb kogu raha investeerida, valitseb ülepakkumine, tuleb keskenduda lühematele reisidele ning Eesti turg on väike. Ibrahimi arvates võtab veel paar aastat, enne kui firmad hakkavad konkureerima kvaliteedis, mitte hinnas.