Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika aktsia ristteel
Baltika aktsia hind on peatunud kõrgel tasemel. Kui vaadata, mis on aktsiaga kolme aasta jooksul juhtunud, siis peab tõdema, et esimene aasta kulus paigalsammumisele või toimus koguni väikene langus. Seejärel hakkasid investorid hüppama Baltika paranenud kvartalitulemuste rongile ja ajasid aktsia hinna 2005. aasta alguse 25 kroonilt selle aasta alguseks pea 250 kroonini. Pärast veebruarikuist tippmarki kukkus aktsia hind märtsis ohtlikult 200 krooni lähedale. Sealt leidsid põhjaõngitsejad, et aeg on taas aktsiat osta, ning aktsia tõusis mais pealepoole 230 krooni. Paraku ei jätkunud aktsial jõudu uuesti rekordtaset lööma minna.
Sealtmaalt on aktsia hind langenud ettevõtte juba ammu arvestatud kiire arengu ootuste ja ka arenevate turgude kukkumise tõttu. Nüüd on aktsia taas ohtlikult lähedal 200 kroonile. Reedel langes aktsia hind väikese 2,7 mln kroonise käibega 0,38 protsenti, 202,62 kroonini ehk 12,95 euroni. Ma ei imestaks, kui aktsia hinna kukkumise korral läbi 200 krooni taseme hakkaksid investorid mõtlema aktsiast kasumi võtmise peale. Kuna aktsia (ja tegelikult kogu aktsiaturu) kaubeldavus on sel suvel erakordselt vilets, võib see tuua kaasa äkilise korrektsiooni.
Tallinki aktsia hind tõusis 0,56 protsenti, 56,33 kroonini ehk 3,60 euroni madala 0,3 mln kroonise käibe juures.
Aktsiate täiendava emiteerimise valguses on Tallinki päris huvitav võrrelda Microsoftiga. Tallink vajab suuremat omakapitali, milleks õiguste abil lastakse välja uusi aktsiaid. Olemasolevatelt aktsionäridelt tahetakse raha juurde, vastasel korral nende osalus ettevõttes kahaneb. Suurema aktsiate arvu juures langeks muid asjaolusid arvestamata Tallinki kasum aktsia kohta, mis muudaks aktsia teiste aktsiatega võrreldes veelgi kallimalt hinnatuks.
Microsoft ostab aga massiivselt aktsiaid tagasi, kuna aastatega on ettevõttesse kogunenud tänu edukale toodete müügile palju vaba raha. Samas on aktsia hind on langenud, kuna turusituatsioon on muutunud raskemaks. Väljapääsu otsides üritab ettevõte murda uute toodetega uutele turgudele.