Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Microsoft võtab sihikule Apple'i muusikamängijate turu

Sirje Rank 24. juuli 2006, 00:00

Brändinime Zune all on maailma suurimal tarkvaratootjal valmimas terve rida muusika- ja meelahutustooteid, millest esimesed jõuavad turule enne selle aasta lõppu, kinnitas Microsofti turundusjuht Chris Stephenson reedel turul juba mõnda aega ringelnud kuuldusi.

Sellega hülgab Microsoft digitaalse muusika turul edutuks osutunud strateegia, mis tugines partnerlusele firmadega Samsung Electronics, Creative Technology, Napster jt, vahendas Bloomberg. Ükski neist firmadest pole saavutanud isegi 10protsendilist turuosa. Apple'i iPodi ja online-muusikapoe iTunes turuosa on firma Jupiter Research andmeil USAs ja Suurbritannias ligi 80 protsenti ning Euroopas "tugevalt üle poole". Muusika ja iPodide müügiga seotud tulud annavad ligi 45 protsenti Apple'i käibest.

Microsofti toote edu sõltub ekspertide sõnul eelkõige sellest, kuivõrd suudetakse rivaalidest eristuda. Täpsemaid detaile Microsofti muusikamängija tehniliste omaduste ja võimaliku hinnapoliitika kohta reedene avaldus ei sisaldanud. Väidetavalt on aga Microsofti pleieril olemas näiteks WiFi internetiühendus, mis võimaldab muusikat internetist alla laadida ja faile vahetada. iPodil seni see võimalus puudub.

Arvestades Apple'i toodete populaarsust ja rikkalikku sisuvalikut iTunesi internetipoes, on analüütikud Microsofti väljavaadete osas üsna skeptilised.

"Microsoft peab tohutult pingutama, et niivõrd kõvasti juurdunud konkurenti nagu Apple paigast lükata," kommenteeris Jupiter Researchi analüütik Michael Gartenberg agentuurile Bloomberg. "Ja kui vaadata Apple'i ajalugu iPodiga, ei ole tõenäoline, et nad Microsofti turuletulekut käed rüpes pealt vaataksid."

Apple on tootevalikut laiendanud - lihtsama iPodi võib saada 70 dollariga, keerulisema, mis näitab ka videoklippe, ca 400 dollariga. Uudiseid oodatakse augustis toimuvalt arenduskonverentsilt. Teises kvartalis müüs Apple 8,1 miljonit iPodi, mis on mullusega võrreldes 32% kasv. iTunesi muusikapoest on alla laaditud üle miljardi muusikapala.

"iPod on kõva pähkel," möönis ka Morningstari analüütik Toan Tran. Sama saanuks aga öelda ka Sony ja PlayStationi kohta, kui Microsoft oma Xboxi mängukonsooliga välja tuli, lisas ta.

Enne Microsoft, nüüd Apple. Rida Euroopa riike on asunud ründama Apple'i ärimudelit, mille kohaselt saab iTunesi online-poest ostetud muusikapalasid kuulata ainult Apple'i iPodiga. Norra, Taani ja Rootsi tarbijakaitse nõuab, et kord legaalsel teel omandatud muusikapalasid saaks kuulata ka teiste firmade elektrooniliste seadmetega. Vastasel juhul on risk, et Apple'il tuleb oma pood Skandinaavias kinni panna.

Prantsusmaa võttis aga esimese Euroopa riigina läinud kuul vastu seaduse, mis nõuab, et elektroonilised seadmed oleksid koostalitlusvõimelised. Rikkumiste puhuks näeb seadus ette trahvi kuni 5% firma käibest, mis Apple'i puhul oleks ligikaudu 700 miljonit dollarit. Seadusesse jäi aga auk, mis lubab suletud süsteemi säilitada, kui autorikaitseõigusi omavad firmad selleks loa annavad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing