Kliente kaotav Bravocom plaanitseb uut tulemist

Airi Ilisson 04. august 2006, 00:00

2005. aasta majandusaruandes kirjutas meediakontsern Ekspress Grupp, et Bravocom pole ootusi täitnud ning grupp soovib loobuda oma 36protsendilisest osalusest mobiilsideoperaatoris.

Äriregister Bravocomi mulluseid majandustulemusi veel ei näita. Bravocomi juhataja Peep Põldsamm ei olnud valmis avalikustama mulluseid äriandmeid ega klientide arvu sel suvel. Tema sõnul on Bravocomil 20 000-40 000 klienti. Mullu suvel oli Bravocomil 36 000 klienti.

Otsustades selle järgi, kui palju on Bravocomist Tele2 helistajaid, jääb Tele2 juhatuse esimehe Toomas Tiiveli hinnangul Bravocomi klientide arv 6000-10 000 ringi ning ettevõte omab Eestis 0,5% turuosa.

"Algul tundus, et Bravocom on kuldmuna leidnud, aga nüüd ei julge küll enam nende jõulist tulekut uskuda," sõnas Tiivel. "Bravocom on kogu aeg imetabastest teenustest rääkinud, samas kui klientide arv on võrreldes varasemaga vähenenud ning seni kasutamata teenuseid on raske välja mõelda."

Sideameti andmetel on Bravocomil hinnanguliselt 20 000 klienti.

Põldsamm märkis, et mullune kahjum jäi 4 miljoni krooni võrra planeeritust väiksemaks. "Kahjum on plaanitud ka aastatesse 2006 ja 2007, kasum peaks tulema kas 2008 või 2009," sõnas ta.

"50 000 klienti 3.-5. tegevusaasta lõpuks ja samaks ajaks ka jooksvasse tegevuskasumisse jõudmine ongi olnud meie eesmärk. Täna oleme ajaliselt ja tulemustega poole peal. Ka teised Eesti mobiilioperaatorid jõudsid kasumisse alles 3.-4. tegevusaastal ja turg kasvas siis 200-300% aastas ja võeti 1000 krooni liitumistasu," lisas ta.

Põldsamm tõi välja, et investeeringud olid plaanitust 2 miljonit krooni suuremad, sest konkurentsi tõttu tuli turule tuua rida uusi tooteid ning rida süsteeme tuli endal välja arendada. "Näiteks EMT keeldus enda m-parkimise süsteemi kasutada andmast, mida ta näiteks Elisale ja Tele2-le teeb," rääkis ta.

2004. aasta novembris eraklientidele mõeldud teenusega Rahvamobiil Zorro turule tulnud Bravocomil on neli asutajat, kes lubasid investeerida 100 miljonit krooni.

Lisaks Ekspress Grupile kuulusid kuni tänavuseni Bravocomi omanikeringi 40 protsendiga Marcel Vichmanni OÜ First Telecom Trade, 14 protsendiga Põldsammi firma Vertelson Halduse OÜ ja 10 protsendiga Viktor Mahhovi firma OÜ Integer Management.

Marcel Vichmann kinnitas, et tal pole kavas Bravocomis osalust müüa.

Hans H. Luik jättis võimalikele müügiküsimustele vastamata. "Bravocomis, võin kinnitada, on tõesti nii tehnoloogilises kui ka geograafilises mõttes kõva uudis tulemas," sõnas Luik. Teadaolevalt mängivad Bravocomi peatselt tutvustatavas äriplaanis tähtsat osa 5. juulil käivitunud Bravocomi 3.5G-võrgu teenused.

Peep Põldsamm kinnitas, et Hans H. Luik ei ole Bravocomi aktsionäride ringist lahkunud, vaid kandis aktsiad oma nimele ümber.

"Ta lihtsalt tõstis enda ärihuvisid valdkondade järgi ümber - meedia ühte kohta, kinnisvara teise kohta ja Venture Capital (kuhu ka Bravocom kuulub) kolmandasse kohta. Seega ei ole Ekspress Grupp täna enam Bravocomi aktsionär, aga Hans on, lihtsalt teise keha kaudu," selgitas ta.

"Omades Marceli ja Hansu suguseid investoreid, tunnen ennast küll finantseerimise ja äri jätkusuutlikkuse suhtes väga kindlalt," ütles Põldsamm.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:10
Otsi:

Ava täpsem otsing