Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA eksperdid kinnitasid Copterline'i kopteriõnnetuse põhjusena servo rikke
Möödunud aasta 10. augustil Tallinna lahel Copterline OY kopteriga Sikorsky S-76C+ aset leidnud lennuõnnetuse uurimiskomisjoni aseesimees Tõnu Ader ja ekspert Jens Haug viibisid 3.-7. augustini Ameerika Ühendriikides, kus toimusid töökohtumised lennuõnnetuses hukkunud kopteri tootjafirma Sikorsky esindajate ning USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu (NTSB) spetsialistidega.
Kohtumistel kinnitasid USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu esindajad, et on jõudnud Eesti komisjoniga samadele järeldustele, et lennuõnnetuse põhjuseks oli kopteri pearootori ühe servo juhitamatu sirutumine, mille tagajärjel sattus kopter ootamatult väga ebaharilikku asendisse, millest pilootidel ei õnnestunud kopterit enne veepinnaga põrkumist välja tuua.
Sikorsky esitatud versiooni, mille kohaselt kopteriõnnetuse põhjuseks võis olla kopteri sattumine vesipüksi, USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu põhjendatuks ei pidanud.
Kohtumistel lepiti kokku, et Sikorsky teeb vastavalt uurimiskomisjoni esitatud tingimustele servoga täiendavad katsed, mis võivad anda olulist lisateavet vigastustega servo võimaliku käitumise kohta.
Ministeeriumi teatel peaks õnnetuse põhjuste lõpparuanne valmima aasta lõpuks, kuid selle esitamine jääb 2007. aasta märtsi.
Autor: ÄP