Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Igaühelt juba autot ei liisi

    Samuti ei saa oma autot pangale müüa, kui olete kunagi olnud makseraskustes või lihtsalt panga jaoks ebausaldusväärne isik. Eestis on praegu palju selliseid eraisikuid ja ka automüügiplatse, kellega pangad ei ole nõus koostööd tegema.
    SEB Ühisliisingu juhatuse esimehe Indrek Julge sõnul on see tõepoolest nii, et liisingufirma ei ole valmis ja nõus ükskõik milliselt firmalt või eraisikult autot ostma. Siin on samad põhjused, mis igas äriettevõttes - vastastikuse koostöö toimimiseks on vajalik usaldus. Julge nentis, et kui ollakse ettevõtte finantssuutlikkuses ja ausas äritegevuses veendunud, siis ollakse valmis ka nendega koostööd tegema. Kui aga on ühe või teise ettevõttega tekkinud probleeme, mis on jäänud kõiki osapooli rahuldava lahenduseta, siis loomulikult üritatakse sellise ettevõttega edaspidist koostööd vältida.
    Sama nentis ka Sampo Panga liisingudivisjoni direktor Alar Kiilmaa, kelle sõnul ei soovita üldjuhul koostööd teha firmadega, kellega on olnud arusaamatusi ehk kelle vastu on usaldus kadunud. Selle põhjuseks võib olla näiteks eelnevatel kordadel aastaarvu või varustustaseme kohta valetamine. Loomulikult on kasutatud autode puhul varjatud puuduste esiletuleku risk suurem kui garantiiperioodiga uute sõidukite puhul. Kõige tähtsam on finantseerimistehingu juures kliendi maksejõulisus.
    Kuskil pole aga kellelgi üleval n-ö musta nimekirja, mida potentsiaalsed kliendid uurida saaksid, et teada, kust oma autot on mõistlik soetada, et selle kindlasti ka liisingusse saaks.
    Hansa Liisingul ei ole olemas nn musta nimekirja automüüjate kohta. Hansa Liisingu liisingudivisjoni direktori Gunnar Toomemetsa sõnul on neil nii, et kui peaks tekkima mõne automüüjaga finantseerimise küsimustes erimeelsusi, lahendatakse need omavahel kohe jooksvalt.
    Indrek Julge sõnul on Ühisliisingu koduleheküljel autoliisingu toote juures ära toodud koostööpartnerite nimekiri. Kui müüjat selles nimekirjas ei ole, siis tasub müüjalt või kliendihaldurilt üle küsida, millistel tingimustel selle ettevõttega koostöö võimalik on.
    Sampo Pangal Kiilmaa sõnul mingit konkreetset musta nimekirja ei ole ja iga juhtumit vaadatakse eraldi.
    Nn musta nimekirja võib sattuda ka väga tobedal moel. Põhjuseks võib olla väga vana ja juba ammu unustatud arve maksmise viibimine, millest maksehäireregistrisse märk maha jäänud.
    Näiteks üritas oma BMWd müüa Hannes Uibo. Leidis ka ostja, kes läks SEB Ühisliisingusse asju korda ajama. Helistas aga mõne aja pärast Uibole tagasi ja teatas, et SEB Ühisliising pole nõus seda autot liisingusse võtma, sest müüjal on olnud maksehäire.
    Seepeale helistas SEB Ühisliisingusse Uibo ise ja talle teatati, et tal on kolm aastat tagasi olnud probleeme telefoniarvega, mille summa oli kolmesaja krooni ringis, ja ta lihtsalt ei saa oma autot liisingule müüa. Seda hoolimata sellest, et toosama telefoniarve oli samal aastal, kui võlg tekkis, ka makstud. Et midagi muud ei aidanud, tuli pöörduda mõnda muusse panka. Appi tuli seekord Sampo Pank, kes ilma pikalt arutamata ostis Hannes Uibolt BMW ja liisis selle edasi ostasoovijale.
    Sampo Panga liisingu direktori Alar Kiilmaa sõnul on eraisikust müüja puhul vara ostmise eelduseks usaldusväärse hindaja poolt väljastatud hindamisakt vara seisukorra ning turuhinna kohta. Siiski nendib Kiilmaa, et Sampo vaatleb iga juhtumit eraldi ja mingit nn musta nimekirja neil pole.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.