Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedo saab Tallinna kesklinna valitsejaks

    Tallinna linnavalitsus otsustas lüüa käed OÜga Varamaad Kinnisvara, et luua ühisfirma, mis peaks hakkama Vabaduse väljaku alla ehitama rohkem kui 400 kohaga parklat.
    Praeguste plaanide kohaselt peaks linn veel tänavu kinnitama ala detailplaneeringu, järgmise aasta teiseks pooleks peaks valmima projekt ning saabuma selgem seis projekti maksumuses.
    Leedo ise üleeile Vabaduse väljakuga seonduvat kommenteerida ei tahtnud. "Absoluutselt ärge küsige mu käest neid asju, ma ei oska vastata ja ma ei taha vastata," ütles ta. "Mul ei ole aega ja ma tahan enne midagi ära teha ja alles siis rääkima hakata."
    Abilinnapea Taavi Aasa kinnitusel on linnavalitsusel tasuvusuuring, mille järgi on maa-aluse parkla pidamine kasumlik äri ning parklasse tehtavad investeeringud peaks end tasa teenima umbes kümne aastaga.
    Tallinnas parkimisteenust pakkuva OÜ Europark Estonia majandusaasta aruannet vaadates parkimisäri päris kullaauk siiski ei tundu. Mullu teenis ettevõtte 7,2miljonilise käibe juures peaaegu miljon krooni kahjumit.
    Ettevõtte juhatuse liikme Karol Kovaneni sõnul on parkimisäri küll kasumit võimaldav, kuid investeeringu tasuvusaeg on suhteliselt pikk.
    "See on selline väga pika vinnaga äri. Püstirikkaks sellega kohe homme küll ei saa," ütles Kovanen. "Parkimine on volüümibisnis - kui ainult ühe projektiga tegeleda, siis ta väga kasumlik ei ole. Projekte peab palju olema."
    Varamaad Kinnisvara endist omanikku Anatoli Kanajevit ei õnnestunud eile tabada, tema äripartner Abram Beinenson ei soovinud asja kommenteerida, öeldes, et tal on kiire.
    Vjatšeslav Leedo firma on pikaaegne Keskerakonna sponsor ja temaga seotud firmad on kroonilised maksuvõlglased. Keskerakonna juhi Edgar Savisaare toetaja on ka Tallinna linnaga tehingu teine osapool Arco Vara Saare büroo.
    Leedo on Saaremaa üks rikkamaid mehi, kes on äriregistri andmetel otse seotud kümne äriühinguga. Neist tuntum on Saaremaa Laevakompanii (SLK), mis opereerib mandri ja saarte vahel sõitvaid parvlaevu, saades selleks Savisaare juhitavalt majandusministeeriumilt kümneid miljoneid kroone aastas toetust.
    Leedo firma Saare Finants on toetanud Keskerakonda sadade tuhandete kroonidega.
    Leedo firmad on ka kroonilised maksuvõlglased ning 2004. aastal jäi Saaremaa Laevakompanii kohtus süüdi kümne miljoni kroonises maksupettuses, maksuamet ütles toona, et SLK jättis aastail 1995-2000 maksmata tulumaksu 2,2 mln krooni. Täna on Leedoga otse seotud firmad maksuametile kokku võlgu üle 3 mln krooni.
    Tallinna abilinnapea Taavi Aas ei näe probleemi Vjatšeslav Leedo firmade maksuvõlgades ega Leedo ning Keskerakonna seoste mõju suurtehingule.
    Eelmiste omanikega käisid läbirääkimised pikka aega, aga uute omanikega, kes on Keskerakonnaga sõbralikumates suhetes, sai asi kiiremini aetud?
    Vanade omanikega saavutasime ka kokkuleppe. Tegemist on väga hella teemaga. Me räägime ikkagi Vabaduse väljakust, mis on linna esindusväljak. Linna üks seisukoht oli see, et linn omandab selle vallasvarana. Siis langes see variant ära, sest muutus seadus - vallasvara pole enam võimalik omandada, oleksime pidanud omandama ettevõtte. Pikalt diskuteerisime ka selle üle, et linn soovis seda vara omandada, aga Varamaad Kinnisvara (VK) ei olnud huvitatud müümisest.
    Eile (üleeile - toim.) ütles VK juht, et müük oli päris pikka aega ette planeeritud.
    See oli ühe variandina neile välja pakutud. Kui mu mälu mind ei peta, siis oleme saatnud neile kirju, kus me palusime nimetada ettevõtte hinna. Siiamaale nad seda nimetanud ei ole. Ütlesid, et müük ei ole teema.
    Pressikonverentsil ütlesite, et pole suurt vahet, kes on VK omanik. Kas ei tekita hirmu, et VK üks omanikest on Leedo, kelle ettevõtted on kroonilised maksuvõlglased?
    Siin on kaks vastust. Üks on see, et me peame niikuinii rääkima läbi VKga, ükskõik, kes seal omanik on. Teiseks on üks omanik Arco Vara, kes peaks küll olema selline partner, kellega koos firmat tehes ei ole hirmu, et asi jääb finantsprobleemide taha.
    Kas on võimalik, et Varamaad Kinnisvara hakkab oma krundile midagi ehitama?
    Ei, detailplaneering ei näe ette sinna mingisugust ehitusõigust.
    Kui tõenäoline on, et detailplaneeringut muudetakse?
    Mis te arvate, kas on võimalik, et Vabaduse väljakule midagi ehitatakse? Ma ei pea seda võimalikuks. Ma ei näe ühtegi linnavalitsust, kes võtaks vastu otsuse, et sinna võib midagi ehitada.
    Kes võtab laenu parkla ehitamiseks?
    Selle võtab see ühine ettevõte. Kumbki pool seab selle ettevõtte kasuks hoonestusõiguse. Hoonestusõiguse seadmine annab seda, et on võimalik seada hüpoteek ja võtta laenu. Ehk siis laenu võtja on ühisettevõte, kes selle laenu peab tagasi maksma ja selleks peab ta teenima nii palju parkimisteenuse pealt, et saaks tagasi maksta. Tänased äriplaanid näitavad, et see pole probleem.
    Selleks, et laenu saada, peab panema oma osa ehk meil on vaja naturaalset raha oma osa katteks. Selle peaks plaani järgi panema VK, mis tähendab, et tema osalus suureneb.
    Kas Varamaad Kinnisvara võib siis ühel hetkel saada loodavas ühisfirmas enamusosaluse?
    Ma hindan seda võimatuks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.