Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leedo müüs neli laeva Euro Shippingule
Tehingu maksumus on 350 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks.
Leedo investeerimisfirmad Saare Finants ja Holostovi Kinnisvarahaldus müüsid parvlaevad Regula, Ofelia, St Ola ja Scania ettevõtjatele Richard Tomingasele ja Arti Arakasele kuuluva Euro Shipping OÜ sõsarettevõtetele.
Saare Finantsi ja Euro Shippingu teatel säilivad kõik sõlmitud prahtimislepingud sarnastel tingimustel ning müüdud laevad jäävad teenindama Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Ventspilsi-Saaremaa liini ka edaspidi.
Leedo sõnul on laevade müüki kaalutud viimased kaks ja pool aastat. "2004 öeldi meile, et meie laevu ja inimesi pole enam reisijate teenindamiseks tarvis ning kuna alati on olnud soov lahutada veelgi enam laevade omand ja opereerimistegevus, siis nüüdseks on see tehtud," märkis Leedo.
"Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Väinamere Liinid võitis kevadel konkursi Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liini teenindamiseks ning lepingute järgi jäävad kõik suured parvlaevad teenindama olemasolevaid liine," lisas ta.
Leedo sõnul kasutab ta laevade müügist saadud raha laenude tagasimaksmiseks ja uuteks investeeringuteks eelkõige väljaspool Eestit.
Mullu ostis Euro Shipping Silja Line'ilt laeva Star Wind, muutis selle nime Vironiaks ja prahtis Saaremaa Laevakompanii kontserni kuuluvale OÜ-le Narva Line. Vironia teenindab Kotka-Sillamäe laevaliini. Lisaks on Euro Shipping ostnud ühe kaubalaeva, mis töötab väljaspool Eestit.
Euro Shippingu üks omanikke Arti Arakas ütles, et laevade ost Leedolt on puhas investeering, laevadega opereerib edasi ikkagi SLK.
"Meil on tänaseks kuus laeva. Meie ainult omame laevu. Opereerivad ja prahivad laevu ikkagi operaatorfirmad. Laevade hind kujunes pikkade läbirääkimiste tulemusel," sõnas Arakas.