Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kullatud sülearvuti püüab pilke
Golden Seriesi esimene masin on kullatud 22karaadiste kuldlehtedega. Desknote Eesti müügijuhi Janno Tui kinnitusel võtab valmistamine aega keskmiselt 2 nädalat, olenevalt konfiguratsioonist ja kullatavast pinnast.
Eriliseks teeb seeria ka see, et kullatud arvuteid on tõenäoliselt kavas toota 5 ühikut.
Arvuti tellimisel saab valida erinevate mudelite ja konfiguratsioonide vahel, kuid kullatavaks pinnaks jääb siiski masina kõige silmapaistvam osa - kaas. Esimese eksemplari riistvara hulka kuulub Inteli Dual Core protsessor, 2 gigabaiti muutmälu, 13tolline läikekraan ja palju muud head-paremat. Seeläbi on tegemist ka väga võimeka töömasinaga.
Väga oleks siiski tahtnud näha kvaliteetseid, helikaardil näiteks kullatud või vähemalt silmatorkamatust mustast plastist pesasid. Arvutil on mitmed juhtmepesad valget värvi ja kõrvaklapi ning mikrofoni pesa vastavalt roheline ja roosa - nagu tavalisel arvutil.
Pärast arvuti tööasendisse seadmist ei näe ka kulda enam kahjuks, kuid see-eest on teistele juuresviibijatele rüperaal veel silmatorkavamaks tehtud, mis ilmselt ongi seadme eesmärk. Heisatud kullast plaat särab otsekui jõukuse majakas.
Operatsioonisüsteemiks on arvutil Windows XP Professional ning kahjuks ei ole paigaldatud mingit spetsiaalselt Kuldseeriat iseloomustavat tarkvara. Näiteks võiks olla arvutiga kaasas Windowsi väljanägemise muutmise programm ja spetsiaalne kuldne "make-up", mida mujalt saada ei oleks.
Kodumaise juhtiva sülearvutite tootja ASi Ordi tegevjuhi Ülle Kivirähu arvates on koduturul tootele kliente ilmselt küll. "Iseenesest on ju viimasel ajal palju sülearvuteid, mis ei ole standardsed mustad või hallid. Ma arvan, et see trend üha süveneb, nagu on juhtunud ka mobiiltelefonidega," kommenteeris Kivirähk.
Sellisele "haute couture" massile oleks turg ilmselt olemas. Desknote'i arvuti peaks sisaldama nii müügieelset kui ka -järgset kasutajaelamust, mis on sarnane Lexuse või Verttu omanike elamusega. Seega rõhku rohkem teenusele, mitte kuldkattele.
Desknote on seni end positsioneerinud teises segmendis. Kui nende soov on pelgalt siinsele turule erilist toodet pakkuda, tasuks kaaluda mõne eksklusiivse kaubamärgiga partnerlust või omaette kaubamärgi loomist, mis positsioneeruks arvutimüügi tavastandardist väljapoole.
Tegu poleks sellisel kujul arvutimüügi kanaleid ja võrdluspiire liikuva tootega, vaid luksustarbeesemega, millega kaasnev kasutajaelamus peab olema väärtustatud ka kaubamärgi enesega. Ega ka maailma kalleimaid mobiiltelefone tootev www.goldvish.com enda toodet "mobiiltelefonina" positsioneeri.
Soovitaksin turule tuua pigem Kuldversiooni arvutist, millega käib kaasas arvuti eluea jooksul (näiteks 3 aastat) tasuta müügijärgne hooldus/teenindus koos tarkvarauuenduse ja muude lisateenustega, mis arvutikasutaja igapäevaelu mugavamaks muudavad.
Seda, kas sellist toodet on Eestis vaja, jääb ostjate otsustada. Mina teda ei ostaks, olen oma praeguse arvutiga väga rahul.