Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Urmas Kaarlep: konsultatsiooni hind tõuseb kiiresti

Merike Lees 25. september 2006, 00:00

Kaarlepi sõnul on tendents, et nõudlus kasvab ja rahvusvahelisi ettevõtteid tuleb rohkem. Eesti kapital distantseerub ja omanik on vähem seotud ettevõttega ning see tekitab vajaduse audiitorteenuse järele.

Konsultandi hind on tema kogemus korda tööle kuluv aeg. Kui teenus on väga odav, siis on konsultandil olnud kas vähe aega või vähe kogemust. Vähem aega kulutades ei teki lisaväärtust, kuid rohkem kulutades kaob jälle kasu ära. Meie eesmärk pole kliendile mütsi pähe tõmmata, kinnitas Kaarlep.

Kaarlep on veendunud, et mõned konsultatsioonifirmad on paremad kui teised, sest nende kvaliteedi ja hoiakute kujundamise süsteem on paremad.

Pelgalt kaubamärk kvaliteeti ei taga. Suurtel kaubamärkidel on hoiakute kujundamise süsteem tugev, iseasi, kuidas see Eesti ettevõttes on juurutatud.

Üksiktegija puhul on see risk, et ta peab korraga nii müüma, klienti teenindama kui ka ennast arendama. On oht, et ta ei jõua ennast arendada.

Konsultatsiooniteenusest saadud kasu on raske mõõta, sest see ühtib teiste asjaoludega ja tal on viiteaeg. Nõustaja kvaliteeti täna keegi ei mõõda, seda on ka raske teha, sest see on tunnetuse küsimus. Suurt rolli mängib kogemus ja referentsid.

Suuremad ettevõtted, kes on rahvusvahelistel turgudel ja otsivad konsultanti, on aru saanud, et ei tasu lihtsalt maksta kellelegi midagi, vaid maksta ikka väärtuse eest. Siin aktsepteeritakse maailmaturu hindu.

Konsultatsiooniäri tööviljakust keegi ei mõõda. Kui Eestis teevad inimesed 50-60 ületundi ja seda peetakse väga raskeks, siis USAs on palju suurem ületundide arv täiesti normaalne.

Konsultatsiooniäri maht Eestis on 250-300 miljonit krooni, selle sees ei ole auditit ja juriidilist konsultatsiooni.

Eesti inimene ostab odava asja, tõdeb siis, et see polnud hea ja ostab kallima. Kas juhid langetavad konsultatsiooniteenuse ostuotsuse hinna või kogemuste järgi?

Urmas Kaarlep: Esiteks, jah, nad ostavad odava asja, pole rahul, kuid arvavad siis, et kallist ei ole mõtet osta, sest sellest ei tule ka midagi. Minu hinnangul on väga selge liikumine selle poole, et mitte osta odavat asja, sest see ei ole neile midagi andnud. Parem osta kallis asi ja saada sellest kasu. Ma näen, et see tendents liigub edasi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:20
Otsi:

Ava täpsem otsing