Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Põltsamaa Felix ostis uue mahlaliini
Põltsamaa Felixi juhataja Anti Orav ütles, et liinid on juba paigas ning töö uue villimisseadmega käib. Investeeringu eesmärk oli muuta mahla tarbimine ja säilitamine mugavamaks.
Seoses uue mahlatootmisliiniga suureneb oluliselt ka tootmismaht. Kui võrreldes eelmise aasta 9 kuuga suurenes maht 10%, siis aasta lõpuks peaks mahlade tootmine suurenema kuni 30% võrra võrreldes 2005. aastaga.
Optimistlikud prognoosid panevad Põltsamaa Felixi pikema pilguga vaatama ka Läti ja Leedu turu poole, kuhu praegu läheb nende toodangust vaid väike osa. "Huvi on meil olemas ja tänu sellele investeeringule tahame ka ekspordinumbreid kasvatada, aga laskmata karust ei taha veel rääkida," jäi Orav tagasihoidlikuks.
Tooraine puudust Orav vaatamata kehvale õuna-aastale ei karda, sest neil on varud olemas. "Meil on teada, et Eestis saab korraliku õunasaagi üle kahe aasta ja oleme teadlikult varunud headel aastatel kehvemateks ette. Seda ei maksa karta, et hakkaksime toorainet kuskilt mujalt sisse tooma," selgitas Orav. Samuti ei ole tema sõnul oodata mahla hinna tõusu.
Investeeringuga soovib Põltsamaa Felix oma osakaalu mahlaturul jõuliselt suurendada. Orava sõnul on mahlaturg tihe. "Kui rääkida jaeturust, siis meie andmetel oleme Eesti tootja number kaks, kolmas on Largo."
Aura brändi omanik A. Le Coq Tartu Õlletehas ja Largo kaubamärgi omanik Tallinna Piimatööstus lähitulevikus tehnoloogiasse investeerida ei kavatse, mõlema mahlatootja sõnul on nende tehniline baas väga hea.
Septembriks-oktoobriks ennustas Tartu Õlletehase turundusjuht Katrin Vernik seoses koduse mahlategemisega väikest langust, mis on arvestades eestlaste traditsioone täiesti loomulik. Aura tootmismaht kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 15%.
Largo mahlade tootmismaht on võrreldes eelmise aastaga suurenenud 38%. "Me tõime turule uued nektarid, töötasime välja uue kujunduse ning muutsime natuke ka paki kuju," selgitas Tallinna Piimatööstuse juhatuse liige Siret Liivamägi.