Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autode müük läks igasügisesse langusse

    Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul läks neil tavapärasest hulgast kasutatud sõiduvahenditest septembris kaubaks ainult pool ja nõudlus on jätkuvalt raugenud ka oktoobri esimeste nädalate jooksul.
    Seda, et autost vabaneda ei ole võimalik või tuleb selleks kõvasti hinda langetada, ei karda Hannes Luht Auto Tupikust. Luhti sõnul on turul siiski nii, et kui auto on korras ja selle eest küsitakse mõistlikku hinda, saab auto ka müüdud ja seda igal ajal.
    Priit Maanurm A2 Autoweltist nimetab, et kasutatud autode nagu ka uute müügi tippaeg on loomulikult kevad ja suvi. Müük hakkab vähenema septembrist ning madalhooajaks võibki nimetada septembrit, oktoobrit ja novembrit, detsember on aga alati kõrgem. Maanurme arvates on kasutatud autode ostjad reaalsema mõtlemisega ehk lasevad autol esmase suure hinnakukkumise ära teha ja siis lähevad ostma. Kallimate autode puhul on vähem kui aasta pärast 50% kukkumine täiesti tavaline.
    Tiit Lillipuu sõnul eelistavad tarbijagrupid, kes varematel aastatel on vaadanud pigem vähepruugitud sõidukite poole - üliõpilased, noored pered, pensioniikka jõudnud, maainimesed -, soetada endale päris uue auto. Lillipuu sõnul on mõttevahetustest klientidega jäänud kõlama see, et väärtustama on õpitud aega.
    Ta ei julgeks siiski praegusele kasutatud autode müügilangusele väga pikka iga prognoosida. Alati on neid, kes vajavad odavamat alternatiivi või keelduvad põhimõtteliselt "uue auto lõhna" eest maksmast.
    Lillipuu sõnul tuleb mõningaid lühiajalisi võnkeid küll ette, näiteks kasutatud autode teatavat hinnalangust aasta alguskuudel.
    Seda saab aga seletada asjaoluga, et ettelööv uus aastanumber teeb iga auto samuti aasta võrra vanemaks, mistõttu on pruugitud autode müüjad lahkelt valmis platsidele jäänud sõidukeid väiksema müügikattega käest andma. Tähtis, et saaks kapitali seismajäämisega ähvardava kauba alt vabastada, uutele ruumi ja valmistuda igakevadiseks müügipaanikaks.
    Praegu on viimane aeg auto maha müüa, juhul kui seda on plaanis sel aastal teha.
    Võrreldes aasta esimese poolega tuleb järelturul autodele kolmandas kvartalis peale pisike hinnalangus, andes märku hoopis suuremast aastalõpu hindade kukkumisest. Teatavasti on autol kui kaubal üks eripära, tema väärtus on seotud kindlalt vanusega ning ükskõik kui head hoiu- või kasutamistingimused ei peata paratamatut väärtuse vähenemist, mis tuleb aasta möödudes.
    Hoolimata auto tootmise kuust on ta sünniajaks ikkagi 31. detsembri hilisöö. Siis saavad autod aasta vanemaks ja kaotavad osa oma väärtusest. Jaanuari alguse hindades see veel ei kajastu, aga ostjad on selgelt ootamas ja müüjad sunnitud vanal aastal müümata jäänud autol hinna alla laskma, sest kaup on nüüd lihtsalt aasta võrra vanem.
    Hindade langus kahes esimeses kvartalis on võrrelduna aasta teise poolega tagasihoidlik. Kavalad võiksid auto ostu lükata detsembrisse kui hinnad madalamad, aga siis vaesub ka pakkumine ja te ostate auto, millel kohe sünnipäev tulemas.
    Järelturul on praegu lisaks sesoonsusele ilmselt hakanud hindu mõjutama suurenenud kulutused kütusele. Praegu on kütuse hinnad jälle natuke langenud, kuid inimestes pole enam usku, et kunagised odavad ajad taastuksid ning suured ja suurte mootoritega autod on järelturul hindu kaotamas rohkem kui väikeautod.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.