Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kasutatud autode müük läks igasügisesse langusse

Ardo Kalda 13. oktoober 2006, 00:00

Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul läks neil tavapärasest hulgast kasutatud sõiduvahenditest septembris kaubaks ainult pool ja nõudlus on jätkuvalt raugenud ka oktoobri esimeste nädalate jooksul.

Seda, et autost vabaneda ei ole võimalik või tuleb selleks kõvasti hinda langetada, ei karda Hannes Luht Auto Tupikust. Luhti sõnul on turul siiski nii, et kui auto on korras ja selle eest küsitakse mõistlikku hinda, saab auto ka müüdud ja seda igal ajal.

Priit Maanurm A2 Autoweltist nimetab, et kasutatud autode nagu ka uute müügi tippaeg on loomulikult kevad ja suvi. Müük hakkab vähenema septembrist ning madalhooajaks võibki nimetada septembrit, oktoobrit ja novembrit, detsember on aga alati kõrgem. Maanurme arvates on kasutatud autode ostjad reaalsema mõtlemisega ehk lasevad autol esmase suure hinnakukkumise ära teha ja siis lähevad ostma. Kallimate autode puhul on vähem kui aasta pärast 50% kukkumine täiesti tavaline.

Tiit Lillipuu sõnul eelistavad tarbijagrupid, kes varematel aastatel on vaadanud pigem vähepruugitud sõidukite poole - üliõpilased, noored pered, pensioniikka jõudnud, maainimesed -, soetada endale päris uue auto. Lillipuu sõnul on mõttevahetustest klientidega jäänud kõlama see, et väärtustama on õpitud aega.

Ta ei julgeks siiski praegusele kasutatud autode müügilangusele väga pikka iga prognoosida. Alati on neid, kes vajavad odavamat alternatiivi või keelduvad põhimõtteliselt "uue auto lõhna" eest maksmast.

Lillipuu sõnul tuleb mõningaid lühiajalisi võnkeid küll ette, näiteks kasutatud autode teatavat hinnalangust aasta alguskuudel.

Seda saab aga seletada asjaoluga, et ettelööv uus aastanumber teeb iga auto samuti aasta võrra vanemaks, mistõttu on pruugitud autode müüjad lahkelt valmis platsidele jäänud sõidukeid väiksema müügikattega käest andma. Tähtis, et saaks kapitali seismajäämisega ähvardava kauba alt vabastada, uutele ruumi ja valmistuda igakevadiseks müügipaanikaks.

Praegu on viimane aeg auto maha müüa, juhul kui seda on plaanis sel aastal teha.

Võrreldes aasta esimese poolega tuleb järelturul autodele kolmandas kvartalis peale pisike hinnalangus, andes märku hoopis suuremast aastalõpu hindade kukkumisest. Teatavasti on autol kui kaubal üks eripära, tema väärtus on seotud kindlalt vanusega ning ükskõik kui head hoiu- või kasutamistingimused ei peata paratamatut väärtuse vähenemist, mis tuleb aasta möödudes.

Hoolimata auto tootmise kuust on ta sünniajaks ikkagi 31. detsembri hilisöö. Siis saavad autod aasta vanemaks ja kaotavad osa oma väärtusest. Jaanuari alguse hindades see veel ei kajastu, aga ostjad on selgelt ootamas ja müüjad sunnitud vanal aastal müümata jäänud autol hinna alla laskma, sest kaup on nüüd lihtsalt aasta võrra vanem.

Hindade langus kahes esimeses kvartalis on võrrelduna aasta teise poolega tagasihoidlik. Kavalad võiksid auto ostu lükata detsembrisse kui hinnad madalamad, aga siis vaesub ka pakkumine ja te ostate auto, millel kohe sünnipäev tulemas.

Järelturul on praegu lisaks sesoonsusele ilmselt hakanud hindu mõjutama suurenenud kulutused kütusele. Praegu on kütuse hinnad jälle natuke langenud, kuid inimestes pole enam usku, et kunagised odavad ajad taastuksid ning suured ja suurte mootoritega autod on järelturul hindu kaotamas rohkem kui väikeautod.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:20
Otsi:

Ava täpsem otsing