Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Treeningmasinat soovitagu treener

Pille Rõivas 13. oktoober 2006, 00:00

Individuaalseks treenimiseks seadmeid ostes tuleb eelnevalt endale selgeks teha, kas oled üksi kodus treenija. Samuti, kas sul jagub motivatsiooni treeneri nõuannete ja treeningkeskkonna puudumisel ennast kõigest hoolimata higiseks pingutada. EFTE (Estonian Fitness Trainers Education) koolitaja ja ajakirja Üks kolumnisti Kaisa Marrani (end Teimann) soovitus kõigile jõuda oma soovides selgusele, kes kaaluvad, kas osta koju trenaþöör või treenida spordiklubis.

"Ei tohi ära unustada, et sa pead ikka ja jälle teleka ees või raadio saatel muudest segajatestki avatletuna treeningu ette võtma," selgitab Marran. Kui näiteks kaalu langetamise eesmärk terendab silme ees, spordiklubisse lihtsalt ei pääse või ei taha minna ja raha paigutamine tundub igati kaalutletud olevat, tuleks kõigepealt teha korralik eeltöö internetist infot otsides.

Kasulikke näpunäiteid ja hinnavõrdlusi leiab mitmetelt kodulehtedelt. Loomulikult saab valiku teha ka spordikaupluses, kuid ära ei tasuks unustada ka personaaltreeneriga konsulteerimist, millest koorub välja tõeline vajadus selle seadme järele ja ka see, kas peaksid panustama kestustreeninguid võimaldavasse ergomeetrisse või hoopis jõuseadmetesse.

Marrani sõnul tasub kindlasti müüjatelt võtta mitu pakkumist ja proovida valitud seadmeid. Tema soovitab koju osta pigem kalli ja selle võrra töökindlama vahendi, millel on head hooldusvõimalused ja piisav, kuid mitte liigne hulk erinevaid omadusi.

Kui näiteks kaalu langetamise eesmärk terendab silme ees, spordiklubisse ei pääse või ei taha minna ning raha paigutamine tundub igati kaalutletud olevat, tuleks teha korralik eeltöö internetist infot otsides.

Spordimeditsiini Sihtasutuse ortopeed Mihkel Mardna soovitab valida treening eelkõige värskes õhus. Aga kui päevad on talvel lühikesed ja väljas kehv ilm ning tavainimene ei pea end välja treenima sundima minema, tulevad kõne alla ka trenaþöörid.

Mardna nimetab kõige paremaks trenaþööriks sõudetrenaþööri, mis hõlmab kõige rohkem lihasgruppe. Selle miinus on suhteliselt suur ruumi vajadus, suurem kui veloergomeetri puhul. Kindlasti tuleb jälgida õiget dünaamikat harjutuse sooritamisel.

Neile, kel ei sobi äkilised liigutused ja vertikaalsed spordialad, sobivad kõik nimetatud trenaþöörid, sest need tagavad dünaamilise liigutused.

Mardna peab oluliseks ka kodustele trenaþööridele alternatiivide otsimist. Näiteks kepikõnd on alternatiiv crosstrainer'ile. Stepperi asemel saab edukalt kõndida treppidel. "Igal juhul eelistaksin väljas liikumist, sest see on loomulikum ja toimub värskes õhus," ütleb Mardna.

Suurte koormustega pikka aega treenides võib tekkida ülekoormussündroomid. Selle esimeseks märgiks on valu, mida leevendada eelkõige külmaga. Seejärel võib põlve määrida apteegist ostetud spetsiaalsete kreemidega. Kui valu ei kao, pöörduda arsti poole. Muidugi tuleks siis jätta treeningud vahele. "Heaks treeninguks ei ole vaja meeletuid raskuseid, piisab vaid lihtsalt liikumisest," selgitab Mardna.

Olen kodus treenimiseks kasutanud nii velotrenaþööri kui ka tõstepinki. Kodus treenimise hea pluss on see, et ei pea kusagile minema. Ja saad treenida siis, kui on tuju ja ei pea kellegi järel ootama.

Kuid kodus puudub juhendaja või treener ja oli ebamugav pärast üht harjutust panna tõstepink järgmise harjutuse jaoks sobivasse asendisse. Siiski pakub spordiklubi või jõusaal pakub võimalusi rohkem.

Seda tõstepinki kasutasin peaaegu terve aasta, seejärel lihtsalt polnud uues kodus ruumi selle jaoks enam.

Ostsin kaks aastat tagasi järelmaksuga elliptilise crosstrainer'i, sest tahtsin kodustes tingimustes trenni teha. Hakkasin treenima iga päev tund aega, kuid poole aasta päras vajus trennitegemine unarusse.

Minu aktiivsed treeningud lõppesid eelmise aasta mais. Hetkel see seisab ja ootab, et keegi sellega treeniks. Aeg-ajalt vuravad selle peale külalised, kuid tundub, et selle pedaalid ei käi enam ühtlaselt.

Tookord langes valik just crosstrainer'i kasuks seetõttu, et sellega saab treenida korraga nii üla- kui ka alakeha, vändata edaspidi ja tagurpidi. Üldiselt tundub see täitsa tõhus treening olevat, kui seda järjepidevalt ja aktiivselt teha.

Leian, et pole otseselt põhjust kodus treenimiseks ning see pole ka kõige parem lahendus. Üks peamisi põhjuseid, miks ma ei taha omale koju treeningseadmeid osta, on treenimisest tuppa jääv ebameeldiv hais.

Enamikul, ka minul, puudub kodus võimalus teha eraldi tuba vaid treenimise jaoks, siis peaks seda tegema kas elutoas, magamistoas või koridoris.

Võin ju küll akna lahti teha, kuid ikka jääb selline ebameeldiv hais sisse, mida tavaliselt ise ei tunne.

Pealegi, spordiklubides on väga head treenimisvõimalused ja kasutan neid hea meelega paar-kolm korda nädalas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:20
Otsi:

Ava täpsem otsing