Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Varakindlustuse mänguline nipp
Hansa Varakindlustuse trükireklaam kasutab levinud kõrvutamisvõtet, kuid teeb seda intelligentselt ja mänguliselt.
"Enne ja pärast"-võrdlus on üks lihtsamaid viise inimesele millegi selgeks tegemiseks. Tavaliselt on seda tüüpi reklaamid etteaimatavuse tõttu igavad või suisa inimmõistust alavääristavad. Kui tavapärane kõrvutus sunnib reklaami vaatajat otsima kahe teate vahelisi erinevusi ja esitab need võimalikult selgelt, siis Hansapanga Varakindlustuse reklaam tõmbab kahe identse pildi kõrvutamisel lugeja sõbralikult haneks.
Ehkki allakirjutanu sai reklaami mehhaanikast tekstilise lahenduseni jõudes aru, ei suutnud ta ikkagi loobuda lehekülgede edasi-tagasi lappamisest ja piltide puurimisest, lootusega leida kas või üks eristav detail või pilti peidetud vigur.
Toote kontekstis töötab kenasti ka ajahüpe, millega libisetakse üle konkreetsest kindlustusjuhtumist ning välditakse sihtgrupile niigi arusaadava sõnalist või pildilist esitamist.
Kui kindlustusreklaamid kipuvad tavaliselt olema ahistavalt reaalsed või ülevõimendatult grotesksed, siis Hansa Varakindlustuse reklaam on mõnusalt mänguline, kahjustamata samas tootepakkuja usaldusväärsust.
Autor: Rait Milistver