Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bussisõidu aega kasuta seminari korraldamiseks
Enne üritust on võimalik viia läbi seminar või koolitus bussis. Nii jääb kohale jõudes rohkem aega meelelahutusele.
Hansabussi tegevjuht Neeme Tammis tavatseb oma klientidele kinnitada, et näiteks tööreis Riiga võib olla tõeline elamus.
Seda põhjusel, et kui koosoleku, seminari või koolitusega alustada juba bussis, saab suur osa tööst tehtud lausa sõidu ajal ning mis viga seejärel mõnusat õhtut planeerida.
Tammis iseloomustab pakutavat teenust täpsemalt, öeldes, et Hansabussi bussides on suurepärane võimalus kuvada oma presentatsioon või muu oluline materjal sülearvuti kaudu bussi monitoridele ja muuta vaikne salong tasuta konverentsisaaliks.
Mõnel juhul saab panna andmekandja aga ka näiteks otse DVD-mängijasse.
"See on suurepärane võimalus võita aega, mis on raha. Tavapärasest erinev keskkond võib aga tekitada omakorda originaalseid mõtteid, luues väga head eeldused uute ning säravate ideede tekkeks," ütleb Tammis.
Ta lisab, et mõte bussidesse seminarivõimalus korraldada tuli äriklientide vajadusi kaardistades ja analüüsides. Teenust kasutavad tavaliselt suuremad ettevõtted või edukad ning efektiivsed organisatsioonid, kes oskavad aega hinnata.
Esimest korda hakati Hansabussi bussides seminarivõimalust pakkuma 2004. aastal teenuse kasutamine on sellest ajast alates liikunud aina tõusvas joones. Praegu kasutatakse kõnealust võimalust paaril korral kuus.
Suurimas bussis, kus oma materjale on võimalik monitoridel presenteerida, on 60 kohta. Samal ajal saab bussi mikrofoni abil presentatsiooni kõrvale ka suulise ettekande teha.
Seminari korraldamise juures peab Tammis tähtsaks, et klient annaks oma konverentsisoovist aegsasti teada. Tegemist on tehnikaga ja pea igal kliendil on kas isemoodi arvuti, ühenduskaablid, pistikud või omamoodi materjali salvestamise keskkond, CDd, DVDd ning muu tark- ja riistvara. Seega tuleb enne väljasõitu olla veendunud, et bussi ja kliendi tehnika omavahel korralikult ühilduks ning teenust saaks tõrgeteta tarbida.
Samal põhjusel soovivad Hansabussi esindajad tavaliselt mõni päev enne väljasõitu ka kliendiga kohtuda.
Tammis rõõmustab oma kliente sõnumiga, et Hansabussiga reisijaile ei maksa kõnealune teenus eraldi midagi - see on lihtsalt meeldiv lisaväärtus.
ASi Taisto Bussid turundusjuhi Marge Pärni kinnitusel on neilgi olemas seminari läbiviimiseks vajalik tehnika.
Pärn ütleb, et ta pole kindel, kas keegi ainult konverentsi või seminari pidamise eesmärgil bussi tellinud on. Pigem on kasutatud võimalust sõiduaega sisukalt kasutada ja tutvustada või läbi rääkida ees ootavaid teemasid.
"Praktilised kõik firmad ja asutused, kes päris lõbusõidule ei lähe, teevad bussis nii-öelda soojenduse," räägib Pärn.
Kuna bussi otstarve pole tema veendumusel aga seminari pidamine, siis pole see vast ka kõige mugavam viis koolitust korraldada. Samas on hea, kui vajaduse korral on tehnika kasutamise võimalus siiski olemas. "Kui aeg on limiteeritud ja üritus tuleb kuskil teises Eesti otsas, on muidugi väga kasulik sõidule kuluvaid tunde otstarbekalt kasutada ja mõttetegevus juba bussis õigele lainele viia." nendib Pärn.
ASi Sebe liinidirektor Väino Moor leiab, et Hansabussi pakutav teenus on igati meeldiv lisa Hansabussi tooteportfelli. Samuti kinnitab ta, et ehkki Sebe on põhiliselt liiniteenindaja, arendab ta projekti, mis võimaldaks sõidu ajal internettikasutamist. Sealt internetiseminarini on aga Moori sõnul väga väike samm.
Autor: Teele Teder