Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mitmepäevasel seminaril leia osalejaile tegevus vabaks ajaks

Eneli Ivask 19. oktoober 2006, 00:00

Enne ürituse planeerimist on oluline uurida, mida osalejad vaba aja veetmisest ootavad. Soovide väljaselgitamiseks võib teha näiteks firmasisese küsitluse või ideekonkursi.

Võimalikke lahendusi saab arutada ajurünnakutel, hea on kaasata töögruppidesse ka värsket verd ning osta teenus hoopis sisse.

Originaalsete ja loovate lahenduste leidmine on vaieldamatult kõige keerulisem, sest igal üritusel võiks olla oma meeldejääv vigur või üllatusmoment, mis toob osalejad tavapärasest rutiinist välja ja paneks hiljem toimunut hea sõnaga meenutama.

Üsna levinud võte on, et minnakse seltskonnaga mõnele läheduses toimuvale avalikule üritusele: kontserdile, teatrisse, ööklubisse või mujale.

Niisuguse lahenduse efektiivsus sõltub koolituse iseloomust ja ülesehitusest. Koolituse läbiviija peaks suutma leida koostöös tellijaga parima lahenduse ning mõtlema, kas osalejatele kulub pärast intensiivset seminaripäeva marjaks ära õppetööst eemaldumine ja teistlaadsed emotsioonid või peaks andma pigem võimaluse koolituselt saadud info omavahel mitteformaalses miljöös veel kord läbi arutada.

Mõnepäevaseid seminare armastatakse korraldada Eesti spaades, mis pakuvad kohalesõitnule juba ise rohkelt vaheldust, kirevas valikus ilu- ja terviseteenuseid. Sellisel juhul on täiesti piisav pärast koolituspäeva vaid ühise õhtusöögi korraldamine.

Mõnusaks vahelduseks on kaunite kunstidega tegelemine spetsialisti käe all. Lahendusi on lõpmatuseni: näiteks roosipaberi valmistamine, käsitsi tehtud trühvlid, siiditrükk või tutvumine ajahõlma vajunud käsitöötehnikatega.

Soositud on kõikvõimalikud lühemad ja kergemad matkad looduses või isegi pimedatel linnatänavatel põneva giidiga ootamatutes kohtades, mis pärast klassiruumis möödasaadetud päeva mõjuvad ülipositiivselt ja taastavad energiat. Lisaks korraldatakse kõikvõimalike teemadega stiilipidusid. Parim lahendus oleks koolituspäevaga haakuv teema.

Suurema ajavaru korral tasub ühe variandina kaaluda seikluskoolitust, mis metodoloogiliselt ja psühholoogiliselt läbi mõeldud kogemusõppena suurendab meeskonnatunnet. Ühised adrenaliinirikkad kogemused annavad elamuse, turgutavad emotsioone ning avavad ja liidavad ühte meeskonnaliikmeid. Võib olla raske saada kõiki inimesi aktiivselt kaasa lööma, kuid korraldajal tasub igal juhul pingutada, sest tihtilugu on esialgsed kõige suuremad skeptikud hiljem kõige ägedamas hoos.

Ideid leiab käsitöötubadest, gildidest, muuseumidest ning täiendkoolitusorganisatsioonidest.

Kui koolitus peaks olema kindlasti uusi ideid ja teadmisi pakkuv, silmaringi laiendav ning üldhariv, võiks õnnestunud õhtuse ürituse tulemuseks olla personali rahulolu ettevõttega. Oluline on jälgida, et õppetöö oleks prioriteetne ning ei jääks õhtuse ürituse varju, sest muidu on koolitusele kulutatud rahasumma ebaotstarbekalt kasutatud.

Kui tegemist on mitmepäevase koolitusega, on olulisim koolituse kvaliteet.

Pole mingit mõtet kulutada koolitusele teises linnas, kust inimesed soovivad esimese päeva õhtul koju minna. See on nii ettevõtte raha kui ka töötajate väärtusliku aja raiskamine.

Kui koos on ühtne ja aktiivne meeskond, polegi õnnestunud koolituspäeva lõpus alati vaja midagi väga erilist korraldada. Kogunenud on hulk muljeid, mida inimesed soovivad omavahel arutada, ja ühise õhtusöögi korraldamine võib olla täiesti piisav.

Sampo Panga meeldejäävaimad üritused on olnud need, kus kõik on kaasatud mõnda ühistegevusse. See paneb külalised tundma ennast osana üritusest ning põnev tegevus aitab kaasa aktiivsele suhtlemisele ja tutvumisele.

Positiivse näitena võin tuua fotokoomiksite tegemise, mille idee pärineb meeskonnatreeningute agentuurilt MAD.

Üritusel jaotati inimesed 7liikmelisteks gruppideks. Iga grupp sai ühe anekdoodi, mille pidi kindla aja jooksul fotolavastusena valmis tegema. Kõigepealt jaotati meeskonnas rollid: juht, fotograaf, kunstnik, näitlejad. Kui fotolavastus valmis, siis pidi meeskonna esindaja anekdoodi koos piltidega teistele esitama.

Mida taoline üritus andis? Kõigile võimaluse oma kolleegidega lähemalt tuttavaks saada, koos ühise eesmärgi nimel tegutseda, meeskonnatöö tunnetuse, võimaluse oma loovust maksimaalselt rakendada, rõõmu tulemustest ja rohkelt lusti.

Kommentaarides toodi hiljem esile just lavastamist, mis kujunes vägagi naljakaks. Samuti oli põnev vaadata inimesi eri rollides.

Osalejate jaoks teeb ürituse atraktiivseks eelkõige see, kui pakutavas programmis leidub midagi kõigile.

Ei tohiks lasta tekkida olukorda, kus osa seltskonnast ei osale teiste tegemistes, kuna üritus on liiga sportlikku laadi või pakutav tegevus ei köida. Rõhk tuleb panna sellise tegevuse leidmisele, mis enamikule huvi pakuks ning millest kõigil oleks võimalik osa võtta.

Kõige meeldejäävamad on tavalised need üritused, kus on edukalt õnnestunud kombineerida osalejate soovid korraldajate väljapakutuga. Üritused, kus külalistele ja osavõtjatele on terve õhtu jooksul pakutud piisavas koguses meelelahutust ja sisukat tegevust.

Alati tuleb meeles pidada ka seda, et meelelahutuslik pool ei tohi liiga kurnavaks ja intensiivseks muutuda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:21
Otsi:

Ava täpsem otsing