Pidu vürtsitab põnev joogivalik

Triin Raestik 19. oktoober 2006, 00:00

Frens Cateringi projektijuhid ei soovita vastuvõttudel väga keerulist joogivalikut, kuna see võib tekitada segadust.

Tavaliselt kasutatakse hästi toimivat skeemi: tervitusjoogina vahuvein või mõnus aperitiivsete omadustega kokteil, sest ka söögid tahavad nautimist, seejärel alkoholivaba alternatiiv.

200 inimesele meeldiva kokteili leidmine on raske, kuid vaatamata sellele soovitab ASi Frens projekti- ja jookide ostujuht Rando Kauge neile, kes on korduvalt kihisevat vahuveini proovinud ja ootavad midagi huvitavamat, astuda sammuke edasi ja võtta väike risk tervitusdringi näol, mis sümboliseerib näiteks firma logo või sobib ürituse stiiliga.

Joogielamuste loomiseks soovitatakse Frensist organiseerida üritustele baare, kus professionaalsed baarmenid segavad jooke vastavalt soovile. Vürtsikust annab juurde, kui kutsuda kohale show-baarmenid, kes valmistavad kokteile pudeleid lennutades.

Kauge ütleb, et joogid saavad trendikamaks, kui neile lisada näiteks värvikirev neoonpulk dringi segamiseks või huvitav garneering. Suvel aga saab valmistada kõigile üllatustpakkuvaid jäätisekokteile.

Lisaks soovitab Kauge, et firmapeol võib julgelt pakkuda vahuveini ja kompromissitu maitsega Uue Maailma veine, mis oma maitseomaduste poolest sobivad hästi kergete rootsi ja suupistelaudade juurde ning on nauditavad seltskonnaveinid.

Reeglina oskab peoteenindusfirma alkoholivaliku osas head nõu anda ja koostöös kliendiga langetatakse lõplik otsus.

Royal Service'i juhi Rika Soopa arvates on üldine trend, et tavapärasel kliendiüritusel pakutakse reeglina veini ja seda sageli ainukese alkohoolse joogina.

Tihti on klient juba ette kirjutanud, et kõigile külalistele pakutakse ainult tervitusdrink ning edasised valikud langetab igaüks oma rahakoti abil baaris pakutavast.

Soopa nendib veel, et otsused sõltuvad üldjuhul ürituse tähtsusest korraldajaettevõtte jaoks ning kindlasti ka firma traditsioonidest. Leidub ettevõtteid, kelle kliendiüritusel on suurem kogus tasuta alkohoolseid jooke alati kombeks ning keegi ei kujuta üritust teistmoodi ettegi.

Ta lisab, et kui ettevõte või bränd tähistab tema jaoks ülimalt olulist sündmust või juubelit, soovitakse sageli pakkuda klientidele kõike, mida hing ihaldab, ning ei hoita kokku ka alkohoolsetelt jookidelt.

"Vahel aitavad üritusel tasuta jookide pakkumist reguleerida dringikupongid. See tähendab, et ürituse külastajatele saadetakse näiteks kas juba koos kutsega või jagatakse kohapeal kätte dringikupongid, millega igaüks saab baarist määratud arvul tasuta jooke lunastada," toob Soopa välja veel ühe võimaluse joogivalikuga toime tulla.

Uus Maa personali- ja turundusassistent Kadri Orusalu leiab, et nende ettevõtte siseüritustel on menüü- ja joogivalimisel lihtne konsensust leida. "Saadame laiali eeldatava menüü ning jookide nimekirja, millest enamuse soovi järgi valiku teeme," räägib ta.

Uus Maa vabaajaürituste joogivalikus on enamjaolt jäädud alkoholivaba või lahja siidri ja õlle peale. Firma aastapäeval, jõuludel ja aastavahetuse üritustel on aga tavaliselt alkoholivalikus vein või šampanja.

Kui ürituse eesmärk on selgelt püstitatud ja sihtgrupp konkreetne, siis on jookide valik lihtne. Joogid, nagu ka peoteenindus ja muu, peaks sobima kogu ürituse temaatikaga.

Kui näiteks pidulikul vastuvõtul pakume toidu kõrvale klaasi head veini, siis talvisele ja sportlikule vabaõhuüritusele sobib naps Jägermeistrit või kuum kakao Cointreau'ga kindlasti paremini.

Elioni pidulikumatel kliendiüritustel pakutakse kindlasti tervitusjooki, milleks on üldjuhul mõni põnev ja uudne kokteil. Toidu kõrvale ka kvaliteetset veini ning kohvi kõrvale konjakit. Vabama stiiliga üritustel sõltub jookide valik ürituse iseloomust ja sihtgrupist.

Siseürituste puhul on Elioni inimestel võimalik jooki osta vastavalt oma eelistustele tavapärasest soodsamate hindadega. Jõulupeol oleme siiani pakkunud tasuta ka tervitusjooki ja klaasi veini.

Kvaliteetne ja hea vein on alati tervitatav. Alati aga ei tasuks nõustuda peoteenindusfirma poolt standardselt pakutavaga. Kui hoolikalt valida, saab sama hinna eest sageli palju parema ja põnevama veini, mis on üritusel osalejatele meeldiv elamus.

Pingutada soovitan tervitusjoogi valikuga, kuna see annab tulijale esmamulje üritusest. Tervitusjook peaks kindlasti sobima sündmuse sisu ja meeleoluga.

Seda, et alkohol hakkaks peolaualt kaduma, ei ole küll märgata.

Valik ja kogused pigem suurenevad. Teame ju kõik, et vaikse loomuga eestlasel on peotuju sissesaamiseks vaja veidike keelekastet.

Aina harvemini pannakse peoteenindusele ette ka limiite, millest rohkem ei tohi jooke lauale tuua.

Võib aga täheldada, et liialt suure alkoholivaliku ja -koguse olemasolul kipub pidu mõnele külalisele eriti lühikeseks jääma.

Joogivalik tekib ikka niipidi, et koos kliendiga valitakse menüü ja seejärel sinna kõrvale joogid. Kuid on olnud ka juhuseid, kus klient soovib konkreetset jooki ja firma peab leidma selle kõrvale sobiva söögi.

Kui jätta välja vein, esineb klientidel konkreetset margieelistust harva. Valitakse toode, mida soovitab peoteenindusfirma.

Enamasti on firmapidudel tavapärane valik vahuvein, veinid (nii valge kui ka punane) ja brändi. Vahel harva viin ja konjak.

Aastatega on Eesti klient hakanud hindama aina kvaliteetsemaid veine. Hind paneb küll piiri ette, kuid head muljet jätta sooviv firmaomanik tahab siiski külalistele ka häid jooke pakkuda.

Eestlane ei oska veel paraku hinnata hea šampanja võlusid ning seda pakutakse üritustel vähe.

Rohkem soovitakse tervitusjoogiks vahuveini, seda just soodsama hinna pärast.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:21
Otsi:

Ava täpsem otsing