Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas logistikaspetsidest on puudus?

    Puudus headest logistikaspetsialistidest on päris suur, sest kui majandus kasvab, siis kasvab ka logistikasektor. Mida kiiremini sektor kasvab, seda rohkem on vaja häid spetsialiste. Hetkel on seis, kus pealetulevate heade spetsialistide arv on väiksem kui vajaminevate spetsialistide arv. Seetõttu võetakse logistikasektorisse tööle inimesi ka teistest sektoritest.
    Et jätkuks piisavalt taimelava, oleme korraldanud tudengite kevad- ja sügiskonkursse, toetanud logistikatudengite kevadeti korraldatavat Logistikaseminari, pakkunud logistikatudengitele suviseid praktikavõimalusi ja andnud loenguid Tallinna Tehnikaülikoolis.
    Mida aeg edasi, seda enam asendab tehnoloogia logistikuid. Mida suurem on firma, seda väiksema logistikute arvuga ettevõttes hakkama saadakse.
    Oleme hoidnud nii kõrg- kui ka ametikoolidega pidevat sidet, et seniseid kontakte hoida ning uusi juurde leida.
    Praegu töötab kõige paremini taktika, kus inimesi võtame tööle oma töötaja soovituse kaudu. Lõpmatuseni üle maksta pole ka võimalik. Üha enam on määravaks seltskond, ja gruppi, kus juba sõbrad-tuttavad ees ootavad, on töötajal alati kergem minna.
    Meie vajadus logistikaspetside järele võrreldes suurte logistikafirmadega on siiski väike.
    Kõrgkooli lõpetanud logistikutest puudust tundnud ei ole. Olemasolevate konkursside raames oleme leidnud endale sobivad inimesed.
    Logistikaspetse kasvavad meil ettevõttest inimeste seast - kes alguses lihtsamate töödega hõivatud, oleme aja jooksul kõrgemale edutanud.
    Tudengeid oleme alati aidanud praktikakohtade leidmisel ettevõttes ning oleme abiks ka praktikaaruande koostamisel. Tavaliselt on üliõpilasel avanenud võimalus kas enne või praktika ajal sõlmida alaline töösuhe.
    Headest spetsialistidest on puudus ka logistika valdkonnas. Oleme otsinud lattu vahetuse juhte, kuid erialase haridusega inimesi me leidnud ei ole, vaid töötajaid, kes on sellesse valdkonda tööle sattunud. Kuna logistika osakond pole meil võrreldes teiste osakondadega suur, pole meil hetkel õnneks suurt vajadust paljude logistikaspetsialistide järele.
    Tulevikku silmas pidades on meil plaan hakata järelkasvu loomisega tegelema, nagu teeme seda praegu teistes osakondades. Tahame olla ka logistika valdkonnas aktiivne tööpakkuja karjäärimessidel, pakkuda osalemist Tulevase Juhi Programmis ja praktikavõimalusi.
    Turul on piisavalt logistikaerialal kõrgkooli lõpetanud noori. Kes neist on spetsialistid, näitab aeg.
    Praktika näitab, et koolipingist tulnud inimene ei ole veel spetsialist ja tegelik tööspetsiifiline väljaõpe käib tööpostil. Logistika on nii lai valdkond, tõenäoliselt ei olegi võimalik, et üks või teine kõrgkool õpetaks ainult kindla spetsialiteediga insenere. Lisaks on kogemus näidanud, et logistikavaldkonnas edukaks toimetulekuks ei pea tingimata olema logistikaalase eriharidusega, edukalt saavad hakkama ka muude reaalainete lõpetajad. Kõrgkoolidega on meil tihe koostöö. Oleme korraldanud Smarteni Logisticsi külastusi, väga palju oleme võimaldanud teha praktikat firmas, ettevõtte baasil on kirjutatud mitmeid diplomitöid jne. Oma värbamisprotsessis kasutame pidevalt näiteks TTÜ karjäärikeskust ning Tallinna Tehnikakõrgkooli vastavaid infovahetuskanaleid.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.