Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kindlustus transiidil kivina kaelas
Riigikogus ootavad teist lugemist liikluskindlustuse seaduse parandused, mille vastuvõtmisel vabaneksid ekspedeerijad kohustusest teha rahvusvahelises liikluses osalevatele haagistele Eestis topeltkindlustus.
Praeguse korra järgi peab Eestisse tuleval haagisel olema kaasas kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanem kui aasta.
Enamikus välisriikides aga ei anta haagisele dokumente kaasa, põhjuseks nende sagedane kaotsiminek.
ASi ASG Eesti direktori asetäitja Alar Lõhmuse väitel on ettevõte kindlustanud ühe paberiga ligi tuhat treilerit.
Kuna dokumente kaasa ei anta, tuleb piiril teha haakele uus kindlustus, vaatamata sellele, et haagis on kindlustatud registreerimisriigis vastavalt rahvusvahelise rohelise kaardi nõuetele. Topeltkindlustuse vältimiseks on Lõhmuse ütlusel võimalus ekspedeerijal hankida kindlustusseltsidelt Eestisse tulevate haagiste poliiside koopiad ning hoida neid kontoris, treileri saabudes sõita aga koos poliisi koopiaga piirile vastu.
Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) pakkus välja vedukauto kindlustuse laiendamise haagisele.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi peadirektor Veljo Tinn on nõus, et koos vedukautoga avariisse sattunud haagise puhul läheb käiku vedukauto kindlustus.
Samas võib avariisse sattuda ka üksikhaagis, näiteks kui see on teele maha jäetud ja sellele pimedas otsa sõidetakse.
"Me saame tunnistada ainult seda, mis on olemas," lausus Tinn ega mõista, miks vedajad ei oska koos haake üleandmisega ilma ära kaotamata üle anda ka kindlustusdokumente.
EEA peasekretär Ain Kiisler ei usu võimalusse, et keegi haagise lihtsalt teele maha jätab, üksikjuhtumite tõttu ei maksa Kiisleri sõnul transiiti läbi Eesti tunduvalt keerulisemaks teha. Tema kinnitusel on haagise registreerimisnumbri järgi võimalik kindlaks teha selle viimane vedukauto. Viimase kindlustuse laienemist haagistele kasutatakse praegu erandkorras Luhamaa-Murati teelõigu ühekordseks läbimiseks.
Riigikogu majanduskomisjoni aseesimehe Mati Meose sõnul on senine liikluskindlustusseadus kirjutatud kindlustusandjate poolt. "Ettenägelikult on nad kõik juhud kirjutanud enda kasuks," sõnas Meos.
Autor: ÄP