Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõstukivaba ladustamine kogub hoogu

    Nii nagu eri koormustele sobivad eri riiulidetailid, on igal arenenumal tootjal pakkuda ka eri tugevusastmega varustust riiulite kaitseks. Sagedamini on kasutuses riiuli külgraami- ning postikaitsed hoidmaks riiuleid tõstuki otsasõidu korral vigastuste eest, tihti ka restseinad ning tunnelikaitsed liikumiskoridoride kaitsmiseks võimaliku kõrgelt kukkuva kauba eest.
    Analoogsete kaitsetega saab tõstukite otsasõidu eest turvata ka hoone kergkonstruktsiooni. Vajalik on see olukorras, kus laopõrand on kõrgemal välispinnast.
    Ukseavades piirdeid kasutada ei saa. Tüüpilise laadimissillaga lao ukseava, mille taga haigutab 1,5meetrine tühimik, saab varustada vastava turvalise laadimissillaga, mis suletud asendis toimib tõstuki turvabarjäärina.
    Tõstukite libisemisohu vähendamiseks tuleb lao põrand hoida pidevalt puhas. Eriti ohtlikuks võib osutuda mõne libisemist soodustava aine pakendi purunemine. Halb on, kui avarii põhjustanud tõstukijuht peab paremaks vaikselt minema hiilida või teisi ohust teavitamata lao teise otsa koristusvahendite järele sõidab. Situatsiooni ohtlikkust ja käitumist selle tekkimisel tuleb lihtsalt tõstukijuhtidele aeg-ajalt meelde tuletada.
    Avarates ladudes, kus kiirused suured ja roolikeerajaid palju, tuleks riiulite turvamisel vältida kergeid ja isegi keskmise tugevusega kaitsevarustust ning eelistada eriti tugevaid turvapiirdeid. Kuigi kulutused nende soetamisel on suuremad, teenivad need end hilisemaid probleeme vältides kiiresti tasa.
    Teisalt ei tohi piirete rajamisega liiale minna. Kui valada riiulite kaitseks põrandasse teraspostid ja täita need betooniga, saavutaksime riiulite suhtes maksimaalse turvalisuse, kuid seaksime ohtu sinna otsa sõitva kalli masina. Seega peab piire olema piisavalt tugev, et massiivse tõstuki hoog enne riiuli vigastamist peatada, samas küllalt elastne, et mitte vigastada tõstukit. Siselao tingimustes kasutatakse akutõstukeid ja just kallid akud on löökidele tundlikud.
    Lisaprobleem on, et kaitsevarustus ei tohi vähendada koridori laiust, kuna koridorid on ruumi kokkuhoiu saavutamiseks niigi võimalikult kitsad.
    Iga loogiliselt mõtlev lugeja saab aru, et 100% efektiivset lahendust pole olemas. Päästaks ideaalsed, avariisid mittesooritavad tõstukijuhid, aga kust neidki võtta. Töö tulemust mõõdetakse ja tasustatakse enamasti ikka tehtud mahu järgi. Lisaks tuleb arvestada, et kaugeltki kõik õnnetused tõstukitega ei juhtu tööfaasis. Küllap igal tõstukite müügiga tegeleval firmal on teada juhtumeid, kus klientfirma töötajad omaalgatuslikult tõstukitega n-ö kaugust hüppavad: kiiruskatseid ning pidurdusteekonna võistlusi korraldavad. Seda ikka laos või tootmishoones.
    Euroopas kulutatavad firmad igal aastal miljoneid eurosid avariide tõttu ohtlikuks muutunud riiulidetailide vahetamisele ning tõstukite remondile, USAs kogub hoogu tõstukivaba ladustamise liikumine, mis on ajendatud paljudest inimohvritega õnnetustest.
    Kuna võtmesõnaks on üsna olulisel määral tõstukijuhtide töödistsipliin, on turvaseadmete nimekirjas au sisse tõusmas mehaanilistest turvapiiretest märksa tõhusam vahend - tõstukitele paigaldatav löögiandur. Esmapilgul naljakas ja küllalt lihtne USAst pärit leiutis on Euroopaski kiiresti populaarsust võitmas. Löögianduri abiga saab mõõta ka aja jooksul põhjustatud avariide hulka. Loomulikult pole põhieesmärk kahjude mõõtmine, vaid nende vältimine.
    Autor: Ilmar Metsma
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.