Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Järelturul algab hinnatõus
Euroopa Liiduga ühinemisest alates on järelturul hinnad langenud, kuid ükski aasta pole neljanda kvartali hinnalangus olnud nii väike kui tänavu.
Aasta on ka eriline, sest juba mitmes kuu jätkub soe sügis ning jõulumõtteid ei teki.
See laseb omakorda toimetada sügistööde hooga edasi: turul püsib ostjate huvi ja müüjate suurenenud tegevuskulud tahavad autode müügihinnaga katmist.
Kui praegu on veel kõik raamidesse mahtuv, siis kevad toob üllatuse.
Suhteliselt kõrgeks jäänud hinnatasemele aasta lõpust lisab uus aasta oma panuse ja kevadine tõus tuleb tavalisest suurem.
Ümbritsev kontekst aitab tõusule kaasa - kinnisvara ja rentide kõrge hinnatase, palgataseme tõus, töötamine välisriikides, kallinenud kütus ja remonditeenus.
On ilmselt paratamatu, et hinnatõus turul kinnistub pikemaks perioodiks.
Hinnatõus kasutatud autodele ei tule suurusjärgus, mida suudavad läbi viia monopoolsed ettevõtted turul.
Väga tihedas konkurentsis püsiv autode turg muutub kallimaks mõnede protsentide haaval. Konkurentsi kasutatud autode turul tagab autode müügis võrdse tegutsemise võimalus firmadele ja eraisikutel.
Just võrdsete võimaluste pärast sellele turul pürgib siia ka uusi kauplejaid, kes müüvad nn "sama aasta" autosid, varjatult uusi. Tihti null-läbisõiduga sama aasta autod põhjustavad konkurentsi uute müüjatele salongides. Nende ostmist segavad aga kahtlused garantii pärast ja selgusetus avariituse suhtes.
Autor: Rein Reinpõld