Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Südametemurdjatest parimad pojad 2006
Parim auto tuleb möödunud aasta päris algusest, kuid on oma soovitust väärt.
Võib tunduda imelik tõsta esile korraga kolme autot, kuid just nii peabki käituma, kui tegemist on sisuliselt ühe ja sama autoga.
Toyota ja PSA lõid koostöös kolm odavat mudelit. Kolmesilindriliste mootoritega sitikad on seest märksa mahukamad kui väljast paistab ja sõiduomadustelt tõeline tippklass. Ning mis esmatähtis: need autod on ka tõepoolest odavad.
Väike keskklass: Seat Leon
Kuigi sellesse klassi lisandus möödunud aastal palju mudeleid ja mõned neist on justkui väikesed ufod, mida kiidetakse taevani, soovitame neist siiski Leoni.
Kuigi tegu pole oma klassi kõige odavama autoga, teevad Leoni ruumilahendused, disain ja juhitavus temast tõelise ihaldusobjekti.
Kui auto sunnib juhti koju jõudes tuppamineku asemel veel ühele ringile minema, siis on temas midagi erilist.
Keskklass: Lexus IS 220d
Kuigi aasta 2006 nägi mitme olulise keskklassi auto mudeliuuendust ja sealhulgas ka Avensise näo kerget kohendamist, on Toyota tegelikult ise süüdi selles, et Avensisele soovitust anda ei saa. Nimelt tuli kõigepealt välja Lexus IS 250, mis on ka väga hea auto, kuid selle klassi kohta natuke liiga kallis, et talle medaleid külge riputada. Aasta jooksul jõudis Eestisse ka IS 220d, mis lisaks headele sõiduomadustele jahmatas ka hinnaga. Väikese diiselmootoriga Lexuse alghind salongis on sama, mis Avensisel.
Suur keskklass: Volvo S80
Volvo S80 saab soovituse uute tehnoloogiate eest. Auto, mis tuli turule "Skandinaavia luksuse" sildi all, on otsast lõpuni täis nänni, mida tegelikult ka vaja läheb ja kasutada saab. Kuigi sõit muutub kohati lausa igavaks, sest auto teeb juhi eest kõik ära, on masinaga ilmselgelt vaeva nähtud, et pakkuda sõitjatele tõelist luksust ja mugavust.
Luksusauto: Honda Legend
Kuigi ise tahaks Legendi paigutada suure keskauto klassi, siis maaletooja surub seda järjekindlalt luksusautode alla. Honda on Legendi ostmise vägagi lihtsaks teinud, valida on kahe varustustaseme vahel - kas kõik või kõik ja veel natuke. Mootoreidki on ainult üks. Siiski tuleb auto vägagi mõistliku hinnaga ja alati nelikveolisena. Viimase veoskeem teeb Legendist aga auto, millega võib metsa põrutada vaid oma lollusest.
Mahtuniversaal: Ford S-MAX
Eelmise aasta üks põhiuudiseid ja ka mitmeid tiitleid võitnud auto on igati taevani kiitmist väärt.
Ford tegi midagi ootamatut: muutis mahtuniversaali ilusaks ja ihaldusväärseks autoks ka pereisadele. Lisaks mõistlikele lahendustele saadakse ka sportlike omadustega ja hea väljanägemisega auto. S-MAX on pakett "kõik ühes".
Maastur aeglustita: Honda CR-V
Möödunud aasta nägi selle klassi kahe liidri, CR-V ja Toyota RAV4 uuendusi. Kuigi viimane tuli turule just sellisena, et ta pidanuks Honda lõpuks troonilt paiskama, tuli vastulöök kohe aasta lõpus.
See oli piisavalt veenev, et Honda oma klassi parimaks tunnistada. Ehkki Toyota on paaril kuul CR-V-le ka tuupi teinud, pole RAV4s seda, mis teeks temast parema auto, kui CR-V - auto välimuses, sisemuses ja sõiduomadustes puudub lihtsalt iseloom.