Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Vorm paraneb jõudsalt

Pille Rõivas 05. jaanuar 2007, 00:00

Jaanuari algul toimunud mõõtmisel näitasid mõlemad mehed suuremat jõudu kui eelmisel korral. Rinnalt jõuavad mõlemad iga vahemõõtmisega rohkem kordi lükata.

Siiski pole Ardo selle tulemusega rahul: teda kimbutab mingi kõhuviirus, mille tõttu ka jõudu napib. Haigus tuli kallale viimastel päevadel, seega trennis on ta käinud regulaarselt vastavalt treeningkavale. Ka toitumisest on ta korrektselt kinni pidanud.

Jõuludel hoidis Ardo end söömisega tagasi ega tõstnud ühe õhtu jooksul kuus korda taldrikule toitu juurde nagu eelmistel jõuludel. Siiski andis ta toitumises natukene järele ning lubas endale pisut kartulit, mis on tema toitumiskavas keelatud.

Enne jõule konsulteeris ta Ott Kiivikasega, kes leidis, et jõulude ajal pisut toitumises järele anda on täiesti lubatud, kui pärast pühi minnakse tagasi ettenähtud toitumise ja treeningu juurde. Ardo käis trennis ka 24. ja 31. detsembril, kui enamik inimesi tooks vabanduseks pühad.

Ardo valmistas personaaltreener Ott Kiivikasele positiivse üllatuse just oma treeningutele pühendumisega. "Kuna oli jõulukuu, ei lootnud ma erilisi muutusi näha, kuid vastupidiselt minu ootustele, olid tulemused märgatavad," räägib Kiivikas.

Kehakaal vähenes Ardol kolm kilogrammi, millest 2,1 kg oli rasvamass. Suurenenud on kõik vajalikud ümbermõõdud mehe jaoks, kes soovib sportlik välja näha. "Õlavarre-, rinna- ja jalamõõdud on teinud erilise arenguhüppe," lisab Kiivikas.

Ka Markot kimbutas haigus. Detsembris kolis ta oma ettevõtte kontorit ega jõudnud pea nädal aega trenni. Ilmselt tassimisest saadud märja naha ja külma õhu tagajärjel jäi ta palavikku ning jättis teisegi nädala trenni vahele.

Kuigi ka kolimine on füüsiline tegevus, kajastub haigus ja teistmoodi toitumine tema mõõtmistulemustes - keha rasvaprotsent on tõusnud. Sellegipoolest jõudis ta teha rohkem lamades surumisi, suurenenud on reie- ja käsivarrelihased ning vähenenud vööümbermõõt. "Ka kolimine on raske füüsiline töö. Näiteks üks 80 kg kaaluv printer tuli alla tuua neljandalt korruselt ja viia kuuendale," toob Marko näite kolimise käigus tassitud raskustest.

Kui kolm kuud tagasi surus Marko 50 kg kangi vaid kolm korda, siis selle kuu alguses suutis ta seda teha juba 16 korda. Selline edu on mehele meeltmööda, suurenenud jõud oli tunda juba kolimise ajal.

Ka Ott Kiivikas peab jõunäitajate suurenemist haigust arvestades hämmastavaks. "Haigus ja treeningutest eemalolek jättis oma jälje ka mõõtmistulemustesse, kuid peab tunnistama, et viimased olid siiski väga head," kommenteerib meeste personaaltreener Kiivikas. Käsivarre ja reite

suurenemine ja talje vähenemine on väga positiivne ning ka pisut suurenenud rasvaprotsent pole probleem, kui jätkata tavapärase toitumise ja treeninguga.

Ott Kiivikas laseb Markol ja Ardol jätkata veel kuu aega sama toitumis- ja treeningkava järgi. Nüüd peaks treeneri hinnangul olema meestel kergem toitumist jälgida, sest suured pidustused on möödas ning nõnda on lihtsam end motiveerida. Aeroobse treeningu hulk on jätkuvalt 1,5-2 tundi nädalas intervalltreeninguna. Ka jõunäitajates soovib Ott Kiivikas näha edasiminekut.

Marko Arakas
Üllatusin ka ise, et jõudsin nii palju rohkem lamades suruda, sest kaks nädalat pole saanud trenni teha ning eelmisel nädalal olin täielikult palavikuga voodirežiimil.

Vahet treeningutes on näha ka mu mõõtmistulemustest, sest rasva osakaal on kasvanud. Samuti andsid kaalu juurde jõulud ning ebaregulaarne söömine. Nüüdseks on nii trenn kui ka toitumine taastunud.

Treening pole veel päris rutiiniks saanud, aga mõnus tegevus on see küll. Üritame Ardoga trennis koos käia.

Eks nüüd uuel aastal uue hooga, sest enesetunne on taas hea ning tahtmist jagub küllaga.

Ardo Kalda
Olen pettunud oma lamades surumise tulemuses. Tõbise oleku tõttu jäi tegemata vähemalt kolm surumist. Jõudu oleks olnud piisavalt.

Hea edasiminek on toimunud soojenduses jooksulindil. Kui algul püsis pulss vajaliku 135 löögi juures minutis, kõndides kiirusel 5 km/h ja lindi 4-5kraadise nurga puhul, siis nüüd jääb sama kiiruse, kuid maksimaalse 15kraadise nurgaga pulsilööke väheks. Ilmselt pean lisama kiirust.

Ükskõik, millal see projekt siin rubriigis ka lõppeb, mina jätkan treeninguid ning jälgin toitumist edasi, sest tervis on muutnud väga heaks ja sellest ei tahaks kartulite nimel loobuda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing