Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa sild saab tulla 2015

    Püsiühenduse Muhumaa ja mandri vahel saab seitsme-kaheksa aastaga valmis ehitada. Selleks tuleb viivitamatult alustada eeltööd, siis võib hiljemalt 4-5 aasta pärast Suure väina sillaehitusel kopa maasse lüüa.
    Saaremaa püsiühendusega tegelev töörühm saab märtsis kümneseks. Muret teeb, et kostab väiteid, nagu poleks silla rajamine enne kümmet aastat võimalikki, ja külvatakse kahtlusi, kas sellega on üldse mõtet tegelda.
    Taasiseseisvumisel tuli parvlaevaliikluse korraldamiseks teha raske valik. Polnud raha ega laevu, et mõistlikul moel jätkata. Täna pole mõtet enam rääkida mingist 1994. aasta rängast möödalaskmisest või kunagiste riigipraamide poolmuidu mahamüümisest. Ja kuigi aastal 2007 on lugu hoopis teine, oleme ikka lõhkise küna ees. Sadamates on kilomeetrite pikkused järjekorrad, eriti igasuguste suviste pidustuste ajal. Riigieelarvest makstavate dotatsioonide summad muudkui kerkivad: 1995. aasta 24 miljonilt oleme jõudnud 100 miljonini. Tõenäoliselt seisab ees järjekordne piletihindade tõus.
    Mulle on arusaamatu, miks on püsiühendust ettevalmistav protsess veninud nagu kummipael. Suveks 2007 pidi valmima püsiühenduse rajamise selge kava. Detsembris oli asjatundjate komisjon sunnitud tähtaega pikendama 2008. aastani. Edgar Savisaare ministriks oleku ajal käis komisjon koos kord aastas ja tundub, et vahepeal pole teemaga sisuliselt tegeldud. Veel enam - Keskerakonna esimehe juhtimisel toimetav ministeerium rakendab selgelt venitamistaktikat. Ministri esitatud transpordi arengukavas 2006-2013 pole püsiühendusest mitte sõnagi!
    Püsiühenduse rajamine lähiaastail on oluline. Ka seetõttu, et oleks võimalik kasutada Euroopa Liidu tõukefondide raha. Eestisse tuleb lähiaastail 53 miljardit, püsiühendus oleks selle kaudu osaliseks rahastamiseks igati sobiv projekt. Kui me ehitusega ELi sellesse eelarveperioodi ei mahu, on kaheldav, kas edaspidi sellist võimalust üldse tuleb.
    Keskkonnaministeerium on aga millegipärast sättinud Natura ala just eeldatavale püsiühenduse trassile. Meil kellelgi pole keskkonna kaitsmise vastu midagi, aga milleks püstitada endale bürokraatlikke takistusi? Selleks, et neid ise hiljem palehigis ületada? Looduskaitseseadused on meil ju täiesti olemas ja toimivad.
    Silla maksumuseks on hinnatud 2-4 miljardit krooni. Kuni pool sellest oleks võimalik saada tõukefondidest. Kindlasti on erafirmasid, kes opereerimisõiguse eest oleksid nõus panustama silla ehitusse. Nii võiks riigi osa ehituses olla kolmandik, ei enam. Riigile oleks see ehitus täiesti jõukohane, ainult tahtmist ja pealehakkamist on vaja. Ei saa unustada, et riigieelarvest maksame aastas enam kui 100 miljonit dotatsiooni erafirmale. See on suur raha, mille eest oleks jupp silda juba valmis.
    Kui jätkatakse senise tempo ja suhtumisega, ei saa sild valmis ka aastaks 2050. Vägisi kipub keelele küsimus: kes ja miks saarlastele kaikaid kodaratesse loobib ning ilmastikust vägagi sõltuva ja maksumaksja ülalpeetava laevaühenduse säilitamist soosib?
    Majandusminister särab kahe erafirma laevaehituslepingu allkirjastamisel. Tore, et erafirma ehitab uusi laevu. Saarlaste huve aga maksumaksja raha eest sedasi panti panna ei tohiks. Enamik Saaremaa ja Muhu inimestest soovib püsiühendust. Ja see tuleb rajada võimalikult kiiresti. Parvlaevaühenduse jätkamisse tänase kujul pole usku kellelgi. Pole ju nii või teisiti võimalik katta teravaid üleveokoormuse tippe laevastikuga, mis on ette nähtud tavaolukordadeks. Kalleid parvlaevu lihtsalt tagavaraks soetada on aga majanduslikus mõttes nonsenss.
    Seega saab valik olla vaid üks: püsiühendus kiiresti valimis ehitada!
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.