Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundust ostavad sisse vaid üksikud firmad

    Samas tuleks enne põhjalikult mõelda, kas turundust tasub ikka sisse osta. Reklaamiagentuuri Tank partner Joel Volkov ei soovitaks turunduse sisseostmist kellelegi. "Ei suurtele, väikestele ega keskmistele ettevõtetele. Turunduse sisseostmine on jama," on Volkov otsekohene. Volkovi arvates taotlevad keskmise suurusega ettevõtted sel moel efektiivsust, nii aga ei tohiks teha. "Logistikat ja ITd võib sisse osta, aga mitte turundust ja personalijuhtimist. Need on ju hingega valdkonnad!" põhjendab ta.
    Volkovi arvates ei tohiks mingil juhul turundusteenust pakkuda reklaamiagentuur, kuna agentuur ei suuda ettevõtte turundust juhtida. Tema hinnangul võiksid teenust pakkuda üksiküritajad ja konsultandid.
    Seevastu reklaamiagentuuri Ecwador tegevjuht Heily Aavik leiab, et agentuur sobib turundusteenuse pakkujaks hästi. "Koristusteenust pakutakse juba ammu, miks siis mitte turundust?" arvab Aavik. Kas on ikka kasulik ise teha, kui agentuuris töötavad professionaalid ja väljastpoolt maja näeb pilti palju selgemini, arutleb ta edasi.
    Turundusteenusele spetsialiseerunud firmasid on Eestis kaks - Anu Brümmeli eestvedamisel asutatud Brümmel Kanepi Pirita ja Toomas Dannebergi loodud Danneberg Marketing Know-how.
    Toomas Danneberg oli 2001. aastal üks esimesi, kes seesugust teenust pakkuma hakkas. Samaaegselt on tal 2-3 klienti, kes sõlmivad tavaliselt aastaks lepingu, kuutasud algavad 20 000 kroonist. Danneberg soovitab turundust sisse osta, kui turundusjuhile ei ole täiskoormust anda. Tema meelest toimib see paremini äriturul. Dannebergi kliendiks on praegu näiteks Puhastusimport, mõne aasta eest olid nende seas ka BIG ja Balti Logistika.
    2004. aasta lõpust turundusjuhtimist pakkuva Brümmel Kanepi Pirita kliendid on näiteks Mazda, Värska Vesi, Aquator, InterFlora, Salvest ja Olympic Casino. Ettevõtte juhi Anu Brümmeli sõnul on teenuse sisseostmise eeliseks, et ettevõte saab turundusjuhi palga eest endale kogu turundusmeeskonna, kuna enamik lahendusi töötatakse välja meeskonnas. Igakuise tegevuse hinnad algavad 18 000 kroonist ja alustada soovitab Brümmel turupotentsiaali hindamisest.
    "Eestis on tihti nii, et ettevõtte juhtkond püstitab eesmärgid ja vastavalt koostatakse ka turundusplaan. Kui aga turupotentsiaali ei arvestata, võivad eesmärgid olla kas ebareaalselt kõrged või liiga madalad, " selgitab ta. Nii Danneberg kui ka Brümmel pidasid oluliseks turundusjuhi kogemust, mistõttu reklaamiagentuur teenuse osutajaks ei sobi.
    Värska Vesi hakkas turundust sisse ostma 2005. aasta sügisest, kuna plaanisime Värska Originaali pudeli muutust ja uute mineraalvete turuletoomist.
    Olime valiku ees, kas võtta tööle turundusjuht või osta teenus sisse. Kuna teadsime, et ühest turundusinimesest ei piisa, vaid oli vaja tervet meeskonda, otsustasime teenuse sisse osta. Meie jaoks oli Värska Originaali imagomuutus suur risk, sest veel oli oma lojaalne tarbijaskond ja kartsime seniseid tarbijaid kaotada. Palju vee püsitarbijaid elas ka Ida-Virumaal. Seetõttu tõime uue kujundusega pudelid müügile kõigepealt Tallinnas, seejärel mujal Eestis ning alles kõige viimasena Ida-Virumaal.
    Komplekteerisime uue kujundusega pudelid kauplustes läbisegi vanade pudelitega ja uus kujundus võeti ilusti vastu - meie käive kasvas 2006. aastal võrreldes 2005. aastaga 88%! Turundusjuhti ei ole meil siiani ja koostööd kureerin mina projektipõhiselt.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.