Kasutatud autode müük tipus

Rein Reinpõld 13. märts 2007, 00:00

2006 jõudis autoregistrikeskuse nimekirja üle 74 000 sõiduki kas uute müügist või kasutatud autode importimise läbi. Seega täienes register kuus keskmiselt 4000 kasutatud ja veidi üle 2000 uue sõidukiga.

Triviaalne on seisukoht, et kasutatud autode ostjad ei jaksa uut masinat osta, kuid ükskord, kui neil hakkab paremini minema, ostavad nad uued autod. Nõudlus kasutatud autode järele jääb turul püsima ja uute autode müügitõus 2006. aasta rekordtasemele ei tulnud kasutatud autode eelistajate arvelt. Ka kasutatud autode registreerimine tegi rekordeid.

Parim kuu kasutatud autode müügis langes kokku uute masinate kuumüügi rekordiga - mais kanti registrisse 2800 uut autot ja registreeriti 4800 kasutatud sõidukit.

Kasutatud autode turul oli eelmise aasta eripäraks vilgas kauplemine sügiskuudel, mis püsis kõrgel tasemel novembrini välja.

Mõned autotoojad on teinud nn säästuprojekte odavate mudelite tootmisse võtmisega, et võita kliente kasutatud autode turult. See pole olnud siiski efektiivne, sest "säästumasinate" müügiarvud on jäänud alla eeldatu. Säästetud on rohkem tehnikalt kui hinnalt.

Võrreldes 120 000 krooni maksva uue auto ja sama kalli kasutatud auto kasutusomadusi, on viimane parem.

Lisaks on tekkimas tendents, kus auto omanik pannakse erilise õnnena serveeritava ülepaisutatud garantiiperioodiga sundkorras ostma müüjalt kõrge hinnaga teenindust.

Kui teid tagasihoidlik disain ei häiri, siis Golfi ja Audi 80 vanemad põlvkonnad on tõelised "säästukad", mille pidamine praegusel kallil ajal on odav.

Uute autode hulgas pole võimalik leida masinat, millel oleks tagavaraosade valik, kus ükski kuluv detail pole kallim kui 100 krooni. Selliste osade paigalduse tasu jääb igal juhul alla uute autode müüjate töötunnile.

Reeglina on järelturul liikuvad autod hea varustustasemega. Nii mõndagi sellest varustatusest peaks me ise Eestis uue auto korral liigseks, aga kuskil Euroopas on keegi need just nii komplekteerida lasknud.

Uute autode tõusev müük ja sealsed säästuprojektid pole suutnud mõjutada kasutatud autode turgu vähenemise suunas ega toonud kasutatud autode importijatele raskeid aegu.

2006. aastal olid kasutatud autode turul esikohal Volkswageni mudelid, järgnesid BMWd, Audid ja Fordid.

Viimase majandusraskused ja visklemine jätsid mudeliuuendustesse augu ja kogu laia mudelivalikut ei suudetud real hoida. Nüüd on järelturul käes hetk, kus Fordil pole iga ostja jaoks alternatiivi pakkuda.

Kolm eespool olevat autotootjat saavad selle üle vaid rõõmustada, sest muidu oleks aastaid tagasi liidripositsiooni loovutanud Ford siiani esikohal.

Eesti kasutatud autode turul on hea positsioon olnud traditsiooniliselt ka Opelil. Kohe tema taha jääv Mercedes on üllataja ning näide heast tasakaalust mudelite kavandamisel ja ehitamisel. Liigsele luksusele pole rõhutud, ehitatakse on ratsionaalseid sõidukeid. Järelturu maitse on ka hea ja kallis ning Mercedestest on seal eelistatuimad mudelid E-seeria sõidukid.

Möödunud aasta oli ideaalne näide suhtest 1/3 uusi ja 2/3 kasutatud autosid. Ometigi oli möödunud aasta näol tegemist tõelise majanduskasvu aastaga, miks me siis kasutatute arvelt veel rohkem uusi autosid ei ostnud?

Lihtne, asi on hinnas ja selles, mis sa selle raha eest saad. Eestlane mõtleb järelikult üsna kaine peaga. Ta vaatab, kui palju tal raha on, ja siis hakkab uurima, mida selle raha eest on võimalik saada.

Kui sul on võimalus kulutada 250 000 krooni, pead tahes-tahtmata uue auto korral leppima väikese kesklassi sõidukiga, millel tavaliselt ka varustusega just hõisata ei ole.

Samal ajal vaatavad selle raha eest kasutatud autode turul vastu BMWd, Mercedesed ja Audid ning pealegi heas varustuses. Selline kasutatud auto on mahukam, prestiižikama nimega ja parema varustusega. Muidugi sa lähed, proovid ja leiad, et kasutatud auto saab liisingusse samade tingimustega ning mõni firma paneb garantii ka veel kaasa.

Tihtipeale ongi nii, et autotootjad ei suuda just väiksema rahakotiga inimestele sihitud odavamaid autosid tehes võistelda sama hinna eest järelturul pakutavaga. Nii ongi, et pigem on autoostja nõus ise varuosi muretsema kui uue autoga muretut elu elama.

Kasutatud autode turul on pilt Eestis muutunud üsna drastiliselt värskema aastanumbriga autode kasuks. Seda just nimelt põhjusel, et osa firmadest julgeb neile autodele ka garantiid anda. Pealegi saab neid liisingusse müüa, mis on meie ühiskonnas läänelikult tavaliseks muutunud.

Huvitava faktina võib välja tuua selle, et enimmüüdud uus mark Toyota on üsna hinnatud ka järelturul ning mõne aasta vanuse auto leidmine võib lausa probleem olla.

See kõik pole üldse paha, sest Eesti autopark on hakanud muutuma märksa uuemaks ja selle võrra ka turvalisemaks.

1. Eestlaste lemmik järelturul on Volkswagen.

2. Teisel kohal troonib Audi ja seda mudeli A6 tõttu.

3. BMW kõrge edetabelikoht tuli just tänu 5. seeriale.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:28
Otsi:

Ava täpsem otsing