Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hans H. Luik: mulgi ihnsus ei luba mul pankureid nuumata

Agnes Ojala 20. märts 2007, 00:00

Hans H. Luige intervjuu aripaev.ee-le.

Miks tulite börsile just praegu?

Lätti-Leetu laienedes ei ole sealsetel partneritel vaja raha. Tunduvalt väärtuslikum on suure potentsiaaliga meediakontserni aktsia. Meil on läbirääkimised lihtsalt nii kaugel, et seda on vaja.

Neljal viimasel aastal on kevaditi Ida-Euroopa börsid langenud. Kas te valel ajal ei tulnud börsile?

Ma arvan, et tipus müüa tähendab pakkuda aktsionäridele langusevõimalust, aga väikeses languses müüa tähendab pakkuda tõusuvõimalust.

Seega siiski usute, et aktsia hind läheb tõusujoones?

Hansapank ja Suprema on aktsia hinna nii positsioneerinud, et jääb veel tõusuruumi. See oli meie kaup, ma ütlen ausalt.

Kui Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe püsitellijatele on pakutud võimalust osta garanteeritud 200 aktsiat, siis miks ei ole seda õigust SL Õhtulehe tellijatel?

Mul ei ole Schibstedi kontserniga (50% SL Õhtulehest omava Eesti Meedia emafirma - toim.) sellist kokkulepet. Jaan Manitskiga (Päevalehe 50% osaluse omanik - toim.) mul selline kokkulepe on.

Kas juba on teada, kui palju on aktsiaostuhuvilisi?

On küll teada. Suprema on teinud telefonikõned mõnedele investeerimisfondidele ja tõttöelda, kui positiivset hoiakut ei oleks, siis me homme road show'd ei alustaks. Homme läheme Helsingisse, nädala keskel oleme veel Viinis, Frankfurdis. Küllap saame Euroopast huvilisi.

Kui on suur ülemärkimine, kas siis teistele investoritele peale tellijate ja oma töötajate midagi ka jääb?

Ma olen teinud nii, et minu ja minu nõunike käes on viimasel hetkel õigus öelda, kui palju saavad institutsionaalsed ja kui palju saab jaeinvestor. Kui on oht, et paljud jaeinvestorid peavad pettuma, siis ma jaeinvestorite osakaalu lihtsalt suurendan.

Mis siis saab, kui reklaamitulud kokku kuivavad?

Siis tuleb õhemaid lehti teha. Meil on vastav kasumi ja tootluse moodul, et kui reklaami ei ole, siis langeb mingi osa ka sisust paraku ära.

Mis on teie peamised riskid ja kuidas neid maandate?

Enne valimisi võis öelda, et oli isegi poliitiline risk. Tont teab, mis laadi meediat vanamoodne erakond tahab arendama hakata. Venemaal ostab Gazprom meediat kokku ja muudab selle impotentseks. See oli üks risk. Teine risk on majanduskonjunktuuri langus - reklaame tuleb vähem. Aga ma julgeks öelda, et näiteks kinnisvaraturu väike korrigeerimine mõjub meile hästi. Juba praegu on näha, et kinnisvara on palju müügil, järelikult on palju reklaami.

Ütlesite pressikonverentsil, et laenu võtmine on grupi jaoks tavaline tegevus. Kas see liiga ulatuslikuks ei või muutuda?

Minu käes mitte. Mul on selline mulgi ihnsus, ma ei taha kuidagi pankasid nuumata, eriti tõusva Euribori tingimustes.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing