Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennureisijad, pöidlad pihku!

    Euroopa transpordiministritel seisab täna ees ajalooline otsus, kas kiita heaks atlandiülene Open Skies Plus lennunduslepe, mille üle USA ja Euroopa Komisjon hiljuti läbirääkimisi pidasid.
    USA, Euroopa Komisjon ja enamik ELi liikmesriike toetavad lepet. ELi heakskiit peab aga olema ühehäälne ja vähemalt üht liikmesriiki survestavad protektsionistlikud huvirühmad, kes nõuavad leppele vetot.
    Seepärast on tähtis, et Euroopa transpordinõukogu mõistaks seda ajaloolist võimalust soodustada konkurentsi, majanduskasvu ja seaduslikku kindlustunnet ning tõrjuda protektsionismi USA ja ELi lennundusturul.
    Et mõista, miks lepe nii tähtis on, tuleb aru saada, et asjade praegune seis USA ja Euroopa lennunduses on ajale jalgu jäänud. Ühe üleatlandilist õhuruumi käsitleva leppe asemel on USA-l liikmesriikidega 22 kahepoolset lepet. Neist vaid 16 on liberaalsed Open Skies lepped. Ülejäänud on kitsendavate kokkulepete sigrimigri ja liigne riiklik regulatsioon, mis piirab reisimist ja kaubavahetust USA ja Euroopa vahel.
    Teiseks piiranguks on see, et kõigi nende kokkulepete kohaselt võivad Euroopa lennufirmad lennata USAsse ainult oma koduriigist. Neid puudusi tervikuna vaadeldes otsustas Euroopa Kohus 2002. aastal, et ükski neist kahepoolsetest kokkulepetest pole vastavuses liikmesriikide kohustustega ning need põhjustavad ebamäärasust üleatlandilisel turul, mis hõlmab üleilmsest lennuliiklusest 60%.
    USA ja ELi Open Skies Plus lepe lahendab kõik need probleemid. Selle liberaalsed, majanduskasvu pooldavad sätted rakenduvad ühtlaselt ja prognoositavalt kogu ELile ja kaotavad kahepoolsete lepete segadusseajavad lapitekid.
    Euroopa lennufirmad saavad loa lennata sõltumata oma päritoluriigist kõigist ELi linnadest kõikidesse USA linnadesse. Kuigi Eestist hetkel otselende USAsse ei ole, avardab see ka Eesti turistide ja ettevõtjate võimalusi USAsse reisida.
    Selle asemel, et üritada minna ümber ajast ja arust riiklike piirangute, saavad lennufirmad ise otsustada, milliseid teenuseid on majanduslikult kõige mõistlikum pakkuda. Tekkiv konkurents peaks suurendama reisimisvõimalusi ja alandama hindu nii tavareisijatele kui ka ettevõtetele, mille äritegevus sõltub õhukaubavedude sõlmpunktide arvust.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.