Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna uus ringtee vähendaks ummikuid.

    "Selle projektiga oleme püüdnud ette näha ülejärgmist sammu," ütles Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsut, kelle sõnul tuleb liikluses oluliste muudatuste tegemiseks pidevalt erinevaid ideid välja töötada.
    "Esimene samm ongi selgeks teha, missugused on need liiklusvood, millega arvestada tuleb, ja edasi saab juba arvutada, kui lai tuleks tee teha ja mitmetasandiline peaks olema ristmik."
    Ühtegi konkreetset arvu ei osanud Vitsut aga öelda. "Praegu ei tea seda tõenäoliselt keegi, mis seal tegelikult saama hakkab, aga kindlasti võib öelda seda, et tegu on miljardiprojektiga."
    Ringtee on plaanis rajada Lasnamäelt Smuuli tee pikendusest kuni Tartu maantee Peetri ristmikuni ning sealt edasi Viljandi ja Pärnu maanteeni, kusjuures vahepeal läheb tee Tallinna lennujaama lennuraja alla.
    Tunnel ongi üks ehituse olulisemaid lülisid. "Kui lennujaama alla seda tunnelit teha ei saa, siis on kogu idee maha maetud," ütles Vitsut, kelle sõnul on selle ehituseks kõige soodsam võimalus tulemas. "Lennujaam on põhjalikul rekonstrueerimisel ja selle aja sisse peaks teoreetiliselt ka tunneli ehitus mahtuma."
    Tallinna Lennujaama tegevjuht Rein Loik peab tunneli rajamist läbirääkimiste küsimuseks. "Praegu on tegu ainult ideega ja midagi konkreetset pole olnud. Kui koostatakse kindel plaan, siis saab juba edasi rääkida." Loigi sõnul on tunneli rajamine aga kallis. "Selliseid lahendusi on maailmas küll ja küll, kuid kindlasti pole siin tegu kõige odavama variandiga."
    Uus ringtee peaks Vitsuti sõnul olema suuteline ka Tallinna sadama laienemisest tulenevat veokimassi ära kandma. "Seda teemat on arutatud ja oleme arvutanud, et veokite arvu kasv ei tohiks hakata teid ummistama."
    Rae vallavanem Raivo Uukkivi, kes on ka üks projekti initsiaatoreid, näeb rajatavas ringtees ainult head. "See hajutab liiklusvoogusid ja nii ehk on tulevikus võimalik Tartu maantee ristmiku kaudu kiiremini Tallinna pääseda." Uukkivi sõnul annab uus ringtee juurde võimaluse suhteliselt väikese vaevaga pääseda Nõmmele ja Peterburi maanteele, ilma et peaks üldse Tartu maantee ristmikku kasutama.
    Samuti ei tohiks ehitustegevus Rae valla kodanikke häirida. "Kuna piirkond on ehitustegevust pilgeni täis, siis ehitus iseenesest mingit peavalu ei tohiks tekitada."
    Samal meelel on ka Vitsut. "Kõige enam võib liiklus olla häiritud Tartu maantee ringtee rajamisega, kuid tegu on siiski täiesti uue tee konstrueerimisega ja põhiliselt toimub ehitus asustamata või vähe asustatud aladel."
    Ka teedeehitaja vaatenurgast on tegu väga kasuliku ja teostatava plaaniga. "Tänapäeval pole selliste asjade ehitamisega mingit probleemi, nii et mingu teed või lennuradade alt," rääkis ASi Teede REV-2 nõukogu esimees Peeter Vilipuu.
    Tallinna kommunaalamet peab hiljemalt 25. aprilliks koostöös linnaplaneerimisameti, transpordiameti, keskkonnaameti ja linna maa-ametiga välja töötama Tallinna väikese ringtee rajamise kava. Ringtee ehituseks vajalike maa-alade reserveerimiseks ja ettevõtmise rahastamiseks tuleb linnavalitsusel alustada läbirääkimisi Rae ja Saku valla ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.