Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansa Liising: turg on jõuliselt muutumas
"Täna luuakse uus suhe kliendi ja finantseerija vahel järgmiseks viieks aastaks," arvas Mägi Hansapanga pressilõunal. Ta tõi välja, et uusi autosid ostetakse vähem, ka järjest rohkem inimesi eelistavad pikendada olemasolevat liisingulepingut.
Hansa Liisingu transpordivahendite divisjoni juhataja Gunnar Toomemetsa sõnul on liisingute kasvutempo aeglustumas. "Kui 2007. aastal on liisinguturu hinnanguline kasv umbes 35 protsenti, siis 2008. aastal on oodata 22protsendilist kasvu," ennustas Toomemets.
Toomemetsa sõnul eelistavad inimesed siiski väikeautosid ja keskklassi autosid. "Hansaliisingu portfellist 39 protsenti moodustavad väikeautod ja väikesed keskklassi autod. Sama suur osa portfellist on keskklassi masinate käes," selgitas ta. "Maasturite osakaal on kasvanud üle kahe korra, 10 protsendini portfellist. Jätkub lõbusõidulaevade kasvu trend (55 protsenti) ning ATVde ja mootorrataste liisingu kasv (191 protsenti). Inimestel on rohkem raha, jätkub ka hobidele," selgitas Toomemets.
Vastupidiselt Mägile tõi Toomemets välja, et eestlased eelistavad uusi autosid. "Kui naabri hoovi pargib uus auto, hakkab keskmisel eestlasel peas mootor käima ja tuleb mõte, et peaks ka enda sõiduki välja vahetama." Seda tõestab, et eraklient sõlmib lepingu 53 kuuks, tegelikult kestab leping aga 22 kuud.
"Mõelge läbi jäägid, millega lepingud sõlmite, sest lepingu keskel autot realiseerides võite olla tõelises hädas: jääk on tõenäoliselt suurem kui auto turuväärtus," hoiatas ta kliente.
Eesti liisinguturg sõltub suuresti muust Euroopast. "Palju liising järgmisel aastal kallineb, sõltub Euriborist, mille muutust me hinnata ei oska. Eestist sõltuvaid muudatusi näha ei ole," ütles Mägi.
"Tänases turu küllastuses võidab klient, kõik ettevõtted lähenevad kliendile personaalselt," võttis Toomemets kokku olukorra turul.
Hansa Liising tuli kolm nädalat tagasi välja võrguportaali Auto24 keskkonnas toimiva E-Halduriga, mis aitab leida sobivat liisingut.
"E-Haldur muudab pikemas perspektiivis liisinguloogikat. Keskkonna loomisel on arvestatud klientide lihtsate ja inimlike põhisoovidega ja seni ilmnenud valukohtadega. Inimesed tahavad katsetada erinevaid variante ja seda kõike nüüd ja kohe. Kummaline meie jaoks, aga inimesed kardavad liisingut. Millegipärast on jäänud mulje, et panga kurjad onud vaatavad ühe ja teise küljepealt. Ka ei viitsita pikka liisinguavaldust täita," selgitas Hansa Liisingu transpordivahendite divisjoni tooteosakonna juhataja Ain Mihkelson.
E-Haldur tegutseb hetkel Auto24 keskkonnas ja seal saab igaüks katsetada nii palju, kui tahab. "E-haldur teeb päevas keskmiselt 267 pakkumist, keskmiselt viis pakkumist inimesele. Kõige markantsem näide on kui üks inimene küsis 74 pakkumist," lisas Mihkelson. Ametlikult tutvustatakse E-Haldurit kuu aja pärast, kui testperiood lõppeb ja keskkonnas leiduvad kitsaskohad on parandatud.