Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus on investeering

    Nii nagu kiirel majanduskasvul on omad eelised, on need ka majanduskasvu pidurdumisel. Kui viimasel paaril aastal tundus, et kasumit võivad toota kõik, siis tänaseks kehtivad taas turureeglid.
    Paremal positsioonil on firmad, kes vahepealse kasvu ajal ei kaotanud kontakti reaalsusega ning arendasid oma mainet - ka siis, kui kliente tuli uksest ja aknast ilma igasuguse turundusstrateegiata.
    Erinevalt juhtkonna luksusautodest on brändi investeeritud kroonidest abi ka majanduslanguse ajal. Kuigi tegu peaks olema ilmse tõega, püüab hämmastavalt suur hulk ettevõtteid siiani turunduskuludelt kokku hoida. Turundus on investeering, mitte kulu.
    Ettevõtte brändi arengut võib võrrelda investeerimisega. Järjepidevus toob enamasti pikemas perspektiivis rohkem tagasi kui suured panused lühikesel perioodil. Turunduse eesmärk ei ole aastane turunduseelarve ära kulutada, vaid aidata ettevõtte strateegilisi eesmärke saavutada.
    Eestis on endiselt palju ettevõtteid, kelle jaoks lühike müügikampaania on kõik, mida turunduseks võib nimetada.
    Tööstusrevolutsiooni ja masstootmisega tekkis maailmas situatsioon, kus tooteid on võimalik kopeerida enneolematult kiiresti. Kas keegi oskab õigupoolest ütelda, mis vahe on kahe eri brändi pesupulbritel või koolajookidel peale etiketi? Isegi paadunud kokakoolafännid suudavad pimetestides oma lemmiku konkurendiga segamini ajada.
    Tavatarbijad aga kipuvad pimetestides andma Coca-Cola konkurentidele kõrgemaid hinnanguid, kui nad jookide etikette ei näe - näide brändi mõjust arvamuste kujunemisel.
    Kui ettevõte oleks maja, kuuluks tugev bränd vundamendi, mitte korstna juurde. Kui Coca-Cola brändi hindab Forbes 55 miljardile dollarile, siis sisuliselt võiks Coca-Cola brändi omanik minna panka ja küsida laenu 55 miljardit dollarit, pannes pandiks ainult logo.
    Samas on Coca-Cola brändi väärtus viimastel aastatel järjepidevalt kahanenud - erinevalt nt Apple'ist või Red Bullist. Peamine põhjus on muutuv ühiskond ning arenevad tarbijad. Inimesed on reklaamide suhtes skeptilisemad ning tavapärased reklaamikanalid ei tööta enam nii hästi.
    Kultuuriantropoloogid leiavad, et inimene on järjest individualistlikum. Igal perel on oma elamispind, igal lapsel oma tuba, iga inimene tahab ise valida, millist muusikat kuulab, saadet või internetilehekülge vaatab. Seepärast on aina edukamad tavapärasest erinevad reklaamikanalid ja -viisid. Fotoaparaadiga telefonide reklaamikampaaniat alustati New Yorgis näitlejatega tänaval. Näitlejahakatised liikusid paaridena mööda tänavat ja palusid inimestel end telefoniga pildistada. Kampaania tõstis müüki ja tekitas furoori. Türi Viina kampaaniasse kuulusid Lenny Kravitzi video ja VIP-peod. Tavapärastes kanalites poleks Türi Viin maailmajao suurimatega suutnud rinda pista.
    Meilgi vaatab ihaldusväärne 25-45aastane, keskmisest kõrgema sissetulekuga tarbija ohtralt taevakanaleid ning eelistab CDd või iPodi raadiole. Tavapärasest erinevad lahendused, kus tarbija ise on nõus reklaami vastu võtma, murravad läbi ka Eestis. Lahedaid reklaamklippe ja -fotosid saadetakse sõpradele, laetakse alla YouTube'ist ning vaadatakse vabatahtlikult algusest lõpuni.
    Kui inimesed ostavad kaubamärki, mitte toodet, võib turundust pidada investeeringuks, mis järjepidevuse korral toob investeeritud raha kasumiga tagasi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.