Auto vajab enne talve tulekut tõsist ülevaatamist

Ardo Kalda 09. november 2007, 00:00

Kindlasti tuleks United Motorsi järelmüügijuhi Margus Roosalu sõnul üle kontrollida auto mootoris olevad klaasipesu- ja jahutusvedelikud.

Volvo garantii- ja tehnikajuhi Martin Mäemetsa arvates peaks autos kasutama sellist klaasipesuvedelikku, mille külmumispunkt oleks vähemalt -20 kraadi. Jahutusvedeliku külmumispunkt võiks aga märksa suurem olla, vähemalt -35 kraadi. Roosalu nendib, et klaasipesuvedelikku peaks vahetama ka need sõidukiomanikud, kelle neljarattalisel sõbral on klaasipesusüsteemi soojendus.

Üle tuleb vaadata ka lukud, need kuivatada ja õlitada ning igaks juhuks ikkagi lukuaerosool taskusse panna. Tähelepanu ei vaja uste juures mitte ainult lukud, vaid ka hinged ja piirajad, mis võiks samuti õlitatud saada.

Tanel Tero Fordi teenindusest räägib, et uste ja luukide tihendid tuleks silikooniga üle käia, et need ära ei külmuks. Üks võimalus on muidugi need kogu aeg kuivana hoida, sest just sinna sattuv niiskus on see, mis külmaga uksed kinni külmutab.

Kontrollida tuleb ka kojamehi ja võimalusel paigaldada talvine külmumiskindel variant.

Erilist tähelepanu vajab ka auto aku. Roosalu arvates piisab sellest, kui aku lihtsalt korralikult ära laadida. See puudutab eriti vanemaid sõidukeid, mille käivitamine kestab normaalsest kauem, samuti uusi sõidukeid, millega tehakse regulaarselt lühikesi sõite nii, et aku ei jõua sõidu ajal korralikult laadida.

Porikummidega sõidukitel tuleks kinnitused üle kontrollida, sest sügavasse lumme sattudes või vastu äärekivi tagurdades kipuvad need kergesti lahti tulema.

Tero meelest peaks diiselautode omanikud jälgima, et nad kindlasti tangiksid juba talvist kütust. Meeles tasub pidada sedagi, et sõiduki toite- ja hõõgküünlasüsteemid oleks korras.

Autode pesu ja puhastamisega tegeleva Karleri juhataja Kristjan Peterson soovitab autot enne talve vahatada, et sellele hiljem sattuv pigi pesus lihtsamalt lahti tuleks. Samuti maksab enne pimedat aega kriitilise pilguga üle vaadata esituleklaasid. Kui need on tuhmunud, tuleks neid poleerida. Tõsi, viimast saab teha vaid autodel, millel on plastikust tulede katteklaasid. Samuti peaks salongi enne külmasid ette võtma.

Põrandapolster tuleks pesta ja sinna riidekaitse panna. Nimelt veetakse talvel lumega koos paratamatult autosse ka teele pandavat soola.

Kui riidekaitse on peal, siis on seda hiljem lihtsam kätte saada ja ei jää koledaid soolalaike. Nahksalongiga autodes peaks enne pakaseilmasid tegema nahahoolduse, sest külmaga muutub nahk kalgiks ja kõvaks ning võib kergelt mureneda.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing