Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uus rekord - 30 823 sõiduautot

Ardo Kalda 04. jaanuar 2008, 00:00

"Eesti automüügi viimaste aastate protsentuaalne tõus võib kõrvaltvaatajale tunduda üüratult suur, kui aga arvestada meie majandusarengut ja Euroopa keskmist taset, on meie absoluutnumber ikka veel pigem tagasihoidlik, lubades tulevikku vaadata vägagi optimistlikult," rääkis Pärna.

Pärna kinnitusel jääme ostujõult Euroopa keskmisele alla ca 31%, mis uute autode müüginumbritesse panduna peaks tähendama 28 uut autot 1000 elaniku kohta, kui Euroopa keskmine on 40 autot.

Eesti 2007. aasta tulemus oli aga vaid 22 uut autot tuhande kohta.

Möödunud aastal müüdi kõige rohkem väike-keskklassi autosid ja maastureid. Mercedes-Benzi sõiduautode Eesti müügijuht Allan Kaldoja selles suunas muudatusi tulemas ei näinud: "Võib ju oletada, et rahunev majanduskasv ja kütusehinna hüppeline tõus mõjutavad tarbijat soetama kallite ja kütusekulukate maasturite asemel väiksemaid ja säästlikumaid autosid."

Kaldoja arvates võiks sama hästi öelda, et palgakasvu peatumine ja kütusehinna tõus lööb esimesena just praegust väike-keskklassi auto ostjat ja sunnib teda ostuotsust edasi lükkama või kasutatud autoga leppima.

Ilmselt juhtub pigem see, et 2008. aastal jaguneb erinevate autode müük sarnaselt möödunud aastaga ehk siin suuri muutusi ei toimu.

Samasugusel arvamusel on ka Toomas Pärna. "Ostetuimaks jäävad väike-keskklassi autod ja ei vaibu ka eestimaalaste maasturitearmastus."

Pärna nentis, et kindlasti kaalutakse ostu põhjalikumalt ja peale auto hinna vaadatakse ka selle kasutuskulusid, jääkväärtust, vastupidavust ja muud, mis autoomaniku eelarvet mõjutab.

Pärna arvas, et mugavusega harjunud inimene oma autot väiksema vastu vahetama ei hakka.

Allan Kaldoja ei ennusta enam nii tormilist kasvu, nagu möödunud aastatel.

Mercedese müügitulemusi on parandatud ligi 30 protsenti aastas, kuid nüüd ootas ta pigem mullusega samale tasemele jäämist: "Kindlasti tuleb talv läinud aastast rahulikum, murdepunktiks saab kevadine kõrgmüügihooaeg."

"Kui selleks ajaks on inimeste majanduslik kindlustunne ja optimism taastunud, pääseb automüük taas paisu tagant valla ning 2008. aasta teine pool tuleb korralik," sõnas ta.

Toomas Pärna pakkus, et uuel aastal võiks Eestis müüa 31 000-33 000 autot.

Meil oli parim aasta, sest jõudsime Baltimaades müüa 12 000 autot.

Kasv tuli uute mudelite Aurise ja Corollaga. Paremad tulemused oleks olnud ka sellel kuul, kui Honda meid võitis, kui poleks olnud probleeme Corolla tarnimisega, millel on väga suur nõudlus kogu Euroopas.

Toyota on madalatele emissioonidele ja keskkonnasõbralikele autodele keskendunud juba üle kümne aasta ja teeb seda ka aastal 2008. Turu spetsiifika tõttu ei oota me muutusi niipea, kuid usume, et trend väikeautodele tuleb samuti.

Ootame Eesti autoturult endiselt kasvu, kuid natuke tagasihoidlikumalt.

Müük inimese kohta on juba võrreldav mõne Euroopa riigiga, kuid omab veel lähiaastatel kasvupotentsiaali.

Loomulikult oleneb palju üldisest majandusseisust, kuid kõige hullemad stsenaariumid raskest maandumisest tõeks ei saanud.

Loota on suuremat kasvu ja siiani negatiivseid trende ei tähenda.

Automüügi edu Eestis mõjutab kogu majanduslik olukord, aga müügikasvu tempo hakkab tõsiselt kahanema.

See, et autofirmade kasvunumbrid hakkavad muutuma väga väikesteks, nagu ka igal pool mujal Euroopas, on alles ees.

Praegu on meil veel arenenud Euroopa riikidega võrreldes kasvuruumi küllaga.

Aga nii nagu kõik muu, käib ka autoost koos üldise majandusarenguga. Sellest ka autoturu arengu pidurdumine.

Seda soodustab ülesköetud hüsteeria: ärge ostke kinnisvara, autosid jm. Teatavasti ei ole inimeste sissetulekud ju kuidagi vähenenud, aga kuna kinnisvara ja autosid osta ei tohi, ostetakse punase kalamarja asemel musta, tavalise konjaki asemel kallist.

Tõenäoliselt hakatakse järgmisel aastal ostma lihtsalt odavamaid ja vähemkvaliteetseid autosid. Senine kasv aeglustub märgatavalt.

2008. aastal ei ole VW-l tulemas olulisi mudelimuudatusi. Tiguani edus oleme muidugi kindlad, aga see ei suuda muuta meie 2007. aasta kohta tõenäoliselt kõrgemaks.

Honda edu aluseks on järjepidevus ja suhtumine.

Honda eesmärgiks ei ole kunagi olnud olla turu liider müüginumbrites.

Meie esmane missioon on nõudmistega arvestav klienditeenindus ja rahulolu, tootekvaliteet ja -arendus.

Eelnevast lähtuvalt on eelmiste aastate menukuse aluseks hea tootevalik, aga tähtsaimaks peame siiski edasimüügivõrgu professionaalsust ja suhtumist klienditeeninduse kvaliteeti.

Kujunenud majandusolukord teeb muudatusi ka automüügis.

Tarbija harjumused ületavad esialgu veel reaalsuse ja maasturid jäävad populaarseks ka sellel aastal.

Kasv aeglustub kindlasti, aga samas ei näe me ohtu automüügi negatiivseks pöördumises.

Kütusehindade tõus koheselt turgu ei muuda, aga kindlasti võtavad kliendid praegu arvesse kütusekulu.

Auto peab muutuma Eesti tarbijale ratsionaalseks tarbeesemeks, siis hakkavad rohkem lugema kütusehinnad, ökonoomsus, loodussäästlikus jm.

Olles keskendunud loodussäästlikule ja ökonoomsele tootearendusele, on juba praegu Honda valikus väga säästlikke autosid.

Selliseid mudeleid tuleb lähitulevikus juurde - meie oleme valmis!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:15
Otsi:

Ava täpsem otsing