Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Richard Õunap 15. veebruar 2008, 00:00

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Taaskasutusse võetakse küll väga valikuliselt ja ainult teatud detailid, mis on läbinud tõhusa kontrolli. Üsna tõenäoliselt pärinevad need autolammutustest Rootsist või Inglismaalt.

Üldjuhul ei ole ju ka taastatav sõiduk täiesti uus, tihti isegi mõnevõrra vanem ja suurema läbisõiduga.

Loomulikult teostatakse kasutatud keredetailidele lisaks pinnatöötlus nii seest kui ka väljast. Sellega on rahul ka kindlustusseltsid ja kokkuvõttes mõjutab sellest tulenev kokkuhoid ka sõidukikindlustuse eest küsitavaid summasid. Pruugitud varuosadega tegelev Meelis Jakobson FenderNet OÜst rõhutas, et kindlasti ei ole mõistlik soetada kasutatult sarniiri, piduriklotse ja teisi veermiku detaile, kuid näiteks mootoriremondi puhul on juhtumeid, kus on mõistlik kuluka remondi asemel soetada komplektne kasutatud mootor.

Kordades võib säästa ka elektrooniliste juhtplokkide asendamisel. Välistatud ei ole ka garantii kasutatud osadele.

Alati on tarbijaid, kes eelistavad ühte võimalust teisele ja nii on turg olemas kõigile kategooriatele.

Tõde on kokkuvõttes kliendi rahakotis kaupluse leti taga ja ennekõike muidugi otsustaja peas.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:21
Otsi:

Ava täpsem otsing