Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internetireklaami maht kasvas mullu pea 70 protsenti
Eesti meediareklaamituru käibeks kogunes eelmisel aastal 1,8 miljardit krooni.
Kuigi neljandas kvartalis oli näha reklaamimahu kasvu aeglustumist, ulatus kogukasv võrreldes 2006. aastaga ikkagi 29 protsendini, teatas TNS Emor.
TNSi meediasektori arendusdirektor Brigitte Lhomme andmetele tuginedes võib öelda, et see kasvuprotsent on üks suuremaid maailmas.
TNS Emori reklaamikulutuste uuringust Adexist selgus, et kõikide meediatüüpide puhul ulatus kasv eelmise aastaga võrreldes üle 20%. Sarnaselt 2006. aastaga võib internetti pidada meediaturu kõige kiiremini kasvavaks meediakanaliks - reklaamimaht suurenes 2006. aastaga võrreldes 69% võrra. Mahu kasv oli suurim kinnisvara alal.
Möödunud aasta suurim reklaamija oli Procter & Gamble, reklaamimahtudelt järgnesid EMT, Tele2 Eesti, L'Oreal, Rimi Baltic, Saku Õlletehas, Hansapank, A-Selver, Elisa Eesti ja Elion Ettevõtted. Tähelepanuväärne on, et esikümne moodustavad enamjaolt kohalikud ettevõtted.
Analüüsides meediareklaamituru kasvutrende, võib ennustada selleks aastaks positiivset kasvutempot, mis aga ei ületa 8-10%.
Autor: ÄP