Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahepalgeline draakon metsas abiliseks

    SsangYong Actyon Sport sobib pigem Farmi-Gabrielile maatööks kui sportlikuks meelelahutuseks.
    Olen alati mõelnud, milline võiks olla ühe hea masina hind. Milline?! Või hoopis kahemilline?! Millal lõpeb mõistlikkuse piir ning algab bränd ning mängu tuleb inimese edevus. Arvan, et see piir jookseb kusagil 300 000 krooni juures. Kui summa jagada kuumakseteks viie aasta peale, ei tundugi seda nii palju. Aga summa, mis ületab veerandi miljoni piiri, ei jäta vist kedagi külmaks.
    Just 359 000 algab Lõuna-Koreas toodetud auto SsangYong Actyon Sports hind. Tootele ja selle maksvusele annab hinnangu turg ja nii on see ka Actyoni puhul.
    Välimus on maitse asi, nagu öeldakse. Hainina meenutav esiosa on küll disainerite julgustükk, konservatiivse eestlase võib see küll ära ehmatada, oleks võinud ja pidanud olema tagasihoidlikum. Samas on esiosa ainus koht, kus kastiauto kallal üldse mingisugust mõttelendu harrastada saab, sest ülejäänus on paljuski piirid ees. Tagant ning külgvaates näeb Actyon täitsa hea välja ja väärib oma nime igati. Aga inimeste ilumeel on erinev.
    Kaheliitrine ja 104kilovatine diiselmootor veab masinat hästi edasi, seda nii maanteel sõites kui ka raskemal maastikul koormaga. Kuna esimesed kaks käiku on lühikesed, siis veokina autot rakendades on sellest kenasti abi: jõudu jätkub. Actyon võikski olla hea tööloom, sest lisaks eeskujulikule musklirammule on ka läbivus maastikul hea.
    Murelapseks on kahtlemata kandevõime, mis ulatub 753 kilogrammini. Võrdluseks - Ford Rangeril on vastav näitaja 1100 kilogrammi.
    Lubatava järelveetava piduritega varustatud haagise mass võib olla Actyoni puhul 2300 kilogrammi, piduriteta haagise korral aga 750 kilogrammi.
    Ühe miinusena võib välja tuua ka suhteliselt kesise manööverdamise võime. Kitsastes oludes koormaga manööverdades võib see mõnikord korraliku peavalu põhjustada. Seega eelistaksin mina kohe kindlasti Actyoniga sõita maal, mitte linnas. Ilma kahtlusteta, sest tühjalt linnas sõites muutub juht pigem tigedaks kui rõõmsaks.
    Actyoni juht võib kabiinis end üsna mugavalt tunda. Müratase on salongis üllatavalt madal, isiklikule kogemusele tuginedes annab nii mõnelegi kallimale konkurendile silmad ette. Ergonoomika on paigas, juhil kõik väga hästi käe-jala juures, armatuur korrektne, kuid veidi kandilise disainiga.
    Sõitma asudes tuleb esimene signaal juhile käigukastist, mis on kuidagi ebamäärane. Samuti on rooliülekanne pikk. Et rattad välja keerata, tuleb rooliga omajagu tiire lapata. See aga ei lähe kokku sportliku olemisega, nagu masina nimest välja võib lugeda. Auto sobib maale puid vedama ja rasket tööd tegema, SsangYong Actyoni puhul pole kindlasti tegemist vabaaja sõidukiga. Kui vaja küttepuud metsast koju viia, siis Actyon saab sellega kenasti hakkama. Ainus probleem on selles, et topeltkabiiniga masinal jääb veokast liiga väikeseks, seega eelistaks maal kahtlemata kahekohalist pikapit.
    Actyon Sport jättis kahetise mulje. Ühest küljest õhutab nimi ette võtma igasuguseid siivutusi, teisalt aga muutub masinasse istudes igasugune tuulepea lipsuga konservatiiviks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.