Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linn elustab pargi ja reisi reklaamikampaania

    Tallinn asus eelmisel aastal liiklusummikutega võitlemiseks autojuhte teedelt ära meelitama ja lõi pargi ja reisi süsteemi. Paraku on autode enne kesklinna parklasse jätmine ja sealt edasi bussiga liikumine jäänud oodatust tunduvalt tagasihoidlikumaks. Mõju liiklusummikute vähenemisele ei ole.
    Inseneribüroo Stratum juht Dago Antov esitas eelmises Logistika numbris mitmeid ideid Tallinna liiklusummikute leevendamiseks. Ettepanekuid on tulnud ka pärast artikli ilmumist. Esitatud ideid ja ettepanekuid kommenteerib Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon, kes tasuta bussisõitu ei luba, kuid on nõus, et P&R-süsteem vajab rohkem reklaami ning osa suurte teede-ehitusrahadest võiks suunata ühistranspordi arendamisse.
    Tiit Siimon: Liiklus- ja parkimiskoormuse vähendamiseks Tallinna kesklinnas on Tallinna volikogu kehtestanud tasulised parkimisalad ja parkimistasu. Sama määrusega on sõidukijuht P&R-süsteemi parklas parkimistasu maksmisest vabastatud, kui ta omab kehtivat Tallinna ühtse ühistranspordi piletisüsteemis kasutatavat perioodipiletit. Esimese etapina rakendas linn P&R-süsteemi Pirita-kesklinna suunal. Süsteemi toetab ühistranspordirada Pirita teel.
    P&R-süsteemi kasutajatele tasuta bussisõidu võimaldamisega rikuks aga linn võrdse kohtlemise printsiipi.
    P&R-süsteemi on meedias kajastatud, autojuhtidele on välja jagatud tuhandeid asjakohaseid infovoldikuid. Samas nõustume ettepanekuga - infot P&R-süsteemi eeliste kohta on olnud vähe.
    Lähinädalatel alustab linn pargi ja reisi reklaamikampaaniaga.
    Tallinna linna, Inseneribüroo Stratum ja Tallinna Tehnikaülikooli väljatöötatud lähtekohtades P&R-süsteemi rakendamiseks Tallinnas on ette nähtud süsteemi kehtestamine ka Mõigu-Ülemiste-kesklinna suunal. P&R-süsteemi rakendamine Tartu maantee suunal on kavas lähiaastatel.
    Nii Tallinna trammiprojektis kui ka Tallinna tänavate ja kergliiklusteede teemaplaneeringus on arvestatud Estonia puiestee peaasjalikult ühissõidukitele jätmisega. Teoks saab see siis, kui Eesti valitsus siiski võtab nõuks suunata Euroopa Liidult saadavat toetust Tallinna trammiprojekti elluviimiseks. Sellisel juhul on Estonia puiestee sulgemine tavaliiklusele kavandatud aastasse 2013.
    Tallinna transpordiamet rajab 2008. a juuniks ca 10 km ühistranspordiradasid, koos ühistranspordi prioriteedisüsteemiga fooriristmikel, kesklinna suunas. Ühe raja äravõtmine tavaliikluselt ei vähenda küll liiklusummikuid tavaliiklejatele, kuid muudab samal ajal ühistranspordi kiiremaks ja mugavamaks. See vähendab kindlasti autokasutajate hulka.
    Ühistranspordiradadelt tavasõidukite äratoomine sisaldub juba nende radade nimetuses ja nendel radadel liikumise korras. Küsimus on kontrolli tõhustamises. See on käesoleval ajal politsei pädevus. Seadusemuudatused, mis võimaldaksid kasutada ka elektroonset järelvalvet bussiradade kasutamise üle (analoogselt kiiruskaameratega), on praegu valitsuses ja riigikogus menetluses.
    Kindlasti mõjub see positiivselt liiklusummikute leevendamisele. Tallinna kommunaalamet tegeleb väikese ringtee võimalike variantide väljatöötamisega.
    Seejärel saab arvutada ringtee rajamise maksumused ning alles siis, arvestades vahendite olemasolu, rääkida ringtee valmimise tähtaegadest.
    See on põhimõtteliselt ka Tallinna transpordiameti seisukoht. Samal ajal tuleb Tallinna transpordisüsteemi siiski arendada kui tervikut.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.