Spämm teenusepakkujale

Enn Heinsoo 27. märts 2008, 00:00

OÜ Tamro Eesti IT-süsteemide administraatori Andres Kumari sõnul on ta Comendo rämpsposti ja viiruste filtreerimisteenuse kasutajaliidese abil e-postiliiklust analüüsides jõudnud järeldusele, et ligi 75% sissetulevatest kirjadest on rämps.

Varem kasutati Tamros oma Domino meiliserveri peal filtreerimisreeglid, aga see ei rahuldanud firmat. "Me ei jõudnud seda hallata ja filtreerimisreegleid kirjutada. See võttis väga palju inimressurssi - tunni päevas kindlasti," tõi Kumar välja peapõhjuse uue teenuse kasuks otsustamisel.

E-posti kasutajaid on selles ettevõttes ligi 50. Taani firma Comendo filtreerimisteenust kasutavad nad mullu maist, alustades prooviversiooniga.

Teenuse põhimõte on lihtne - kõik sissetulevad kirjad saabuvad kindlal etapil läbi Taanis asuvate serverite, kus neid analüüsitakse ja sorteeritakse välja rämpspost ja viirustega kirjad. Kumar sõnas, et kirjade tulek läbi teise riigi pole töökiirust mõjutanud.

Alternatiividena kaaluti Tamros filtreerimisrakendusi, kuid otsust mõjutas teenuse madal hind. Ühe meilikonto kohta on teenustasu kuus veidi üle 54 krooni. Mida rohkem kasutajaid, seda odavam on ka Comendo hind. Teenuse tellimisel on miinimumperiood üks aasta.

"Lahendusega oleme rahul, 99,9 protsenti pahna jäi pidama ja praegu ei tegele meil spämmiprobleemiga ükski spetsialist," rääkis Kumar.

IT-firma OÜ Diara juhatuse liikme Henno Tähe arvates on Comendo puhul ka üks turvarisk, mis on seotud faktiga, et kogu ettevõtte meilivahetusele võivad sel juhul ligi pääseda ettevõttesse mittekuuluvad isikud.

"Samas on teenuse tellimine alltöövõtuna väljast alati riskantne ja taandub usaldusele teenusepakkuja vastu. Samuti pääseb infole ligi ka internetiteenuse pakkuja, kui ta seda tahab," selgitas ta.

Andres Kumari selgitusel teenuse kasutajaliidese abil eriti kasulikku teavet ei saa, kuid aimu küll, kui palju kirju üldiselt liigub ja milline on nende suhe rämpspostiga.

Comendo teenust edasi müüva OÜ Obsidian esindaja Roman Henson rääkis, et e-posti sisu salvestatakse Taani serverites ainult rämpsposti puhul, et klient saaks selle üle kontrollida ja meili vabastada - ehk saata firma meilile edasi või valgesse nimekirja panna. Üldjuhul jääb meilist alles ainult logifail.

Comendo klientide seas on firmad viie kuni tuhande töötajaga. Just väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted on need, kes võiksid kaaluda võimalust filtreerimisteenus sisse osta või suurema raha tarkvaralisesse lahendusse investeerida.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:26
Otsi:

Ava täpsem otsing