Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tohtrid rikuvad reklaamis osaledes arstieetikat
Eesti arstieetika koodeks ütleb: "Arstile on sobimatu reklaamida nii trükistes, raadios kui ka televisioonis igasuguseid meditsiiniteenuseid, nende hulgas eriti hügieeni- või ravivahendeid." Just selle punkti korduvast rikkumisest ajendatuna tegid Tartu Ülikooli peremeditsiini õppetooli töötajad pöördumise, kus nad kutsusid üles arste mõtlema sellele, et on sobimatu oma eriala prestiiži kasutada üksikute kaupade reklaamimiseks. Selliseid reklaame on ainuüksi sel aastal jäänud silma vähemasti 5-6. Reklaamitakse peamiselt loodustooteid ja mineraalaineid.
"Me oleme seltsiga seisukoha võtnud, et oleme kõigile pakkumistele alates mineraalveest kuni hügieenitoodeteni ja ravimiteni alati "ei" öelnud," kommenteeris Eesti Perearstide Seltsi juhatuse esimees Madis Tiik.
Tartu Ülikooli polikliiniku ja peremeditsiini dotsent Ruth Kalda on täheldanud, et alates sügisest on selliseid reklaame eriti silmatorkavalt populaarteaduslikesse terviselehtedesse ja -ajakirjadesse ilmunud. "Ma arvan, et paljuski on reklaamides osalemine tingitud teadmatusest," arvas Kalda.
Tervishoiuameti järelevalve osakonna juhataja Peeter Mardna vastas küsimusele, kas arst peaks ja võiks läbiviidud uuringut reklaamida vastas, järsult: "Kui me arstide eetikakoodeksit vaatame, siis selline promomine on absoluutselt keelatud, kuid meie kauboikapitalismis need eetika- ja moraalireeglid reeglina ei kehti."