Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liikluskaamerate müüjad lobiretkel
Justiitsministeeriumi töögrupil on rasked ajad. On ju vaja paika panna, keda karistada kiiruseületamise või punase tulega foori alt läbisõitmise eest, kui liikluskaamera on rikkumise fikseerinud. Autojuhti, autoomanikku või kedagi kolmandat.
Samu kaameraid müüvad firmad käivad aga samal ajal maanteeametis lobistamas ning enda müüdavaid liiklushuligaanide tabamisvahendeid näitamas.
"Siin ikka käiakse, jah. Huvi on suur," rääkis maanteeameti liikluskorralduse peaspetsialist Siim Vaikmaa, kelle sõnul korraldatakse siiski riigihange, mitte ei valita kõige libekeelsema müügimehe kaupa.
Et Eestis liikluskaameraid ei tehta, on pakkujateks välismaa firmade esindajad ja partnerid, kelle sõnul jäävad kaamerate hinnad 700 000 ja 750 000 krooni vahele. Tegemist on nn täiskomplekiga, kuhu kuulub fikseerimisaparaat ning post karbiga, millesse kaamera paigutada. Vaikmaa sõnul on esimeses etapis ostetava 16 kaamera ja tarkvara jaoks välja panna 20 miljonit krooni.
"Loomulikult ootame. Mitte ainult ärilistel eesmärkidel - kuidagi peab selle kolmanda seeria second hand BMW ju kontrolli alla saama," rääkis ASi Signaal juht Ats Tamm.
Tamme sõnul on ta Saksa päritolu firma kaameraid ka pealinnale pakkunud. "Olen teinud propagandat, et Tallinna linn võiks kah ühe sellise kasutusele võtta," ütles ta ning rääkis pikalt, kuidas Rootsis ja Prantsumaal püsti pandud kaamerad ning neid sisaldada võivad postid on liikluskultuuris imesid teinud.
Samal arvamusel oli ka Warren Safety juht Peeter Seermaa. "Oleme üks huvitatud kompaniisid küll," tunnistas Seermaa. Mehe jutust jäi aga mulje, et riigi väljapandav 20 miljonit krooni on esimeses etapis 16 ostetava kaamera ja neile vajaliku tarkvara ning infosüsteemide jaoks liiga vähe. "Ei tea jah, mis juhtub, kui ostuhind ja komplektide hind ei lähe kokku. Kas tuleb siis äkki kogust vähendada," vihjas Seermaa.
Esimesena peaks liikluskaamera saama üks lõik Tartu maanteel Järvamaal, eeldusel, et seadus vastu võetakse.
Autor: Gert D. Hankewitz